Jump to content

Dette er forbudt ombord i min båt

enter4u

Recommended Posts

Alle har nok sine egne rutiner og regler i sin båt. Jeg opplever noen ganger at jeg er litt sær på et par ting, men mitt forbud mot ting i båt er godt begrunnet. Det jeg ikke vil se ombord i min båt er sandaler uten hælstropp. Altså, slipperser. Sklir man ut av dem på dollbordet eller i landstigning så kan det få katastrofale utfall :eek: Samme er det med lang kjole. Joda! Noen pynter seg til båtturen :lol: En si kjole kan hekte seg fast overalt på båten. VERBOTEN!!! :yesnod:

Noen andre som har ting dem ikke vil se ombord på sin båt?

Redigert av enter4u (see edit history)

Bruk av alkohol så lenge vi er under fart er totalt forbudt :drink: , har mistet en kompis på havet i yngre dager og det var ikke bare bare å få han ombord igjen i litt sjøføre :nonod: , minimalt også når vi har lagt oss i ro for kvelden :yesnod: . Her er det nok mange som er uenige med meg. Tauverk som ligger å flyter rundt omkring er også noe herk.(pedantisk???)

Hos meg er det påbudt med EN kald styrepils ved avgang på varme solfylte dager, men forbud mot søling av rekeskall !

"...og forøvrig får man gjøre som man vil...."

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det jeg ikke vil ha ombord er: Paraplyer, Ryggsekker, Salat, og Pysevisp.

Tar tak i dette med ryggsekk, har hørt at det blir betraktet som uforenlig med båt, - har du ryggsekk med om bord så er det visst like harry som å seile med fenderne ute. Ryggsekk betyr også ulykke? :eek:

Men min erfaring er at ryggsekk kan være veldig greit. Jeg bærer alltid så mye pikk og pakk til og fra båten at jeg føler jeg mangler (minst) én hånd. Så jeg har funnet ut at det er veldig praktisk å bruke ryggsekk til noe av pikkpakket, fordi det frigjør hendene til å bære desto mer.

Men de med ryggsekk-fobi ordner vel saken ved å gå flere turer til og fra båten? Liker ekstra trim? :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...