enter4u Startet 12.April.2009 Del på Facebook Startet 12.April.2009 (redigert) Alle har nok sine egne rutiner og regler i sin båt. Jeg opplever noen ganger at jeg er litt sær på et par ting, men mitt forbud mot ting i båt er godt begrunnet. Det jeg ikke vil se ombord i min båt er sandaler uten hælstropp. Altså, slipperser. Sklir man ut av dem på dollbordet eller i landstigning så kan det få katastrofale utfall Samme er det med lang kjole. Joda! Noen pynter seg til båtturen En si kjole kan hekte seg fast overalt på båten. VERBOTEN!!! Noen andre som har ting dem ikke vil se ombord på sin båt? Redigert 12.April.2009 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Trillebår, paraply eller en marineoffiser. (Sitat B Harris) Spøk til side: Kofferter som ikke kan klappes sammen ! Redigert 12.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Da er vel dette forbudt også !!?? Kan vel ikke være så stygg med seg selv... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
nordan family 27 Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Unger på dekk under fart er absolutt forbudt. Så er det forbudt å stå å pisse. Muligens litt femi - men sprut på teaken rundt er ikke ønsket Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2009 Da er vel dette forbudt også !!?? Kan vel ikke være så stygg med seg selv... Geir :lol: Dette er ikke en lang kjole. Men jo kortere, desto bedre Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Skoene! Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2009 Jo de skoa er jo ikke egnet til båt. fokuserte på andre ting jeg :giggle: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Vet ikke om det er spesielt sært, men blir irritert av roping og vinking ved ankomst og avgang. Irritert er et mildt uttrykk i denne sammenheng.Jeg hater det Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Å stå og pisse(i halvfylla) på en liten båtdo er forbudt i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Jolly Roger. Nasjonalfarget vimpel. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
benq Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Bruk av alkohol så lenge vi er under fart er totalt forbudt , har mistet en kompis på havet i yngre dager og det var ikke bare bare å få han ombord igjen i litt sjøføre , minimalt også når vi har lagt oss i ro for kvelden . Her er det nok mange som er uenige med meg. Tauverk som ligger å flyter rundt omkring er også noe herk.(pedantisk???) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Å falle på sjøen under fart er strengt forbudt hos meg. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Servicemannen Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Kvinfolk i truser er ikke til å foretrekke... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Seilaren Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Sure miner er ulovlig ombord hos meg I tilegg er det forbud mot alkohol, høye heler, sko med svarte såler, leverpostei og fiskestang! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sun Flyer Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Du har et poeng med fiskestangen. Blir oftest et salig kaos på seilbåt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Djupevågen Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 I tilegg er det forbud mot alkohol, høye heler, sko med svarte såler, leverpostei og fiskestang! Hva er galt med leverpostei ? Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Enkelt og greit, 3 forbuds B-er: BH Barbermaskin Brennevin mvh Espen Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Båttur uten styrepils blir jo en nedtur og er bare damene pene nokk kan de ha på seg hva de vill helst minst mulig. Det jeg ikke vil ha ombord er: Paraplyer, Rygsekker, Salat, og Pysevisp. Redigert 12.April.2009 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Bryter det ikke norsk lov er det godt nok for meg.. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Seilaren Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Hva er galt med leverpostei ? Det er ikke godt, og lukter vondt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Runar Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 å hive ting på sjøen er totalforbud. de som gjør dette fra min båt, følger etter selv. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 å hive ting på sjøen er totalforbud.de som gjør dette fra min båt, følger etter selv. Så viss du hiver noen på sjøen, som har hivd noe på sjøen, så følger du etter selv?:-))) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Hva er galt med leverpostei ? Leverpostei? Er lagd av "gamle filter"..... Ushhhh..... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Hos meg er det påbudt med EN kald styrepils ved avgang på varme solfylte dager, men forbud mot søling av rekeskall ! "...og forøvrig får man gjøre som man vil...." Redigert 12.April.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Skvulpen Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Det jeg ikke vil ha ombord er: Paraplyer, Ryggsekker, Salat, og Pysevisp. Tar tak i dette med ryggsekk, har hørt at det blir betraktet som uforenlig med båt, - har du ryggsekk med om bord så er det visst like harry som å seile med fenderne ute. Ryggsekk betyr også ulykke? Men min erfaring er at ryggsekk kan være veldig greit. Jeg bærer alltid så mye pikk og pakk til og fra båten at jeg føler jeg mangler (minst) én hånd. Så jeg har funnet ut at det er veldig praktisk å bruke ryggsekk til noe av pikkpakket, fordi det frigjør hendene til å bære desto mer. Men de med ryggsekk-fobi ordner vel saken ved å gå flere turer til og fra båten? Liker ekstra trim? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.