Capt'n Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
enter4u Svart 13.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2009 Ingenting er forbudt... båten er en bruksgjenstand!!! Påbudt er .... å høre på, og hjelpe skipperen når forespurt... Den mest fornuftige hittil Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Har hatt lyst til å forby mobiltelefoner under seilas. Kanskje jeg skal vurdere å innføre et forbud - jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Jeg liker ikke å ha regler om alt mulig , lar folk gjøre som de vil sålenge de ikke røyker inne , ute på dekk må de gjerne både drikke , pule og røyke samtidig som de sminker seg i skjørt og høyhælte sko + ryggsekk mens de holder i en fiskestang Vi røyker også inne Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
litt peiling Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 forbud i våres båt er: sko, koffert og dårlig humør påbudt er: kaldt styrepils, ankerdram og godt humør Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Alle må sitte på toalettet også de med "rør", røyking ikke tillatt annet enn ute i friluft. Opphold på fordekk under fart er ikke lov. Hvis man må ut så er redningsvest eller annet flyteplagg påbudt. Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Sko med svarte smittende såler.... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 I vår båt burde mannen min vært klora og desinfisert før han tar på interiøret i båten. Oljefingre er ikke populær hver eneste dag. Men nå er da båten i tipp topp stand, så jeg får vel leve med å vaske fingertrykk, kanskje??? Hilsen frua. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Kommandør Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Beklager om jeg har fornærmet noen trillebårer, paraplyer, kofferter eller fallskjermer. Marineoffiserer er det ikke så farlig med. Hva er så galt med marineoffiserer? Bedre enn deg i sjømannskap kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Peis!! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Geitost ombord er strengt forbudt. Da må den stakkaren som tar den ombord gå "planken". Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 plast er forbudt i min båt Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Ser at mange er opptatt av forbud. Personlig er jeg i lite begeistret for altfor mange slike. Et påbud ombord er derimot Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Geitost ombord er strengt forbudt. Jeg har forsøkt å la være, men klarer ikke. Hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 (redigert) Jeg har ikke så mange forbud ombord i Njord, ..bortsett fra å servere peanøtter og moreller til de små. Utygde peanøtter og morellsteiner kveler den hekkans kverna i TMC dassen. Utover det har jeg et par ufravikelige prinsipper, om ting som ikke skal ombord: - Gardiner med anker og ratt på - Dørmatte med "Velkommen ombord" eller "Welcome aboard" - Knutebilde (Vel og merke sånn der ferdigkjøpte. Finner en av ungene på å lage et, så skal det henges opp med stolthet) Redigert 14.April.2009 av Njord (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
"Mathilde" Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 plast er forbudt i min båt Hva med silicon (pupper)........??? Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 (redigert) Geitost ombord er strengt forbudt.Da må den stakkaren som tar den ombord gå "planken". geitost er godt det, jeg hadde geitebukk ombord en hel sommer Redigert 14.April.2009 av plimsoll (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 skipsgeit av ypperste klasse Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Nasjonalfarget vimpel. Til dette: DATO: LOV-1741-02-17DEPARTEMENT: UD (Utenriksdepartementet) SIST-ENDRET: ENDRER: KORTTITTEL: Forbud paa Vimpel-føring. Ingen Skipper, som fører noget i Kongens Riger og Lande hjemmehørende Skib, enten det maatte føre Canoner eller ikke, ei heller nogen Kjøbmand eller Rheder deri, maa understaa sig enten i Søen, paa nogen indenlandsk Rhed eller Havn, eller og paa fremmede Kyster og Havne at føre nogen Vimpel eller Kgl. Flag og Gjøs med Split i, det være sig i hvad Slags Leilighed det være maatte, - - -; [under samme Straf] skal det være forbudt alle Skippere og Rhedere af noget i Kongens Riger og Lande hjemmehørende Skib dertil at lade gjøre eller derved at føre nogen Vimpel eller Kgl. Flag og Gjøs, og om de dermed betræffes, skal de uden Forskaansel ansees, ligesom de dem virkelig havde misbrugt. - - - Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Her er vel splitten det sentrale. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Vimpel eller splitt. Dette er vel en av de eldste lovene som fremdeles er gyldige. Når det gjelder splitt, så vil vel forbudet egentlig også ramme det danske Y.F.-flagget (hvis denne loven også gjaldt/gjelder i Danmark) og det norske KNS-flagget - jeg ser ingen adgang for Kongen til å gi forskrifter som tillater splittflagg på sivile fartøy. Hensikten med bestemmelsen må ha vært at bare orlogsfartøy og Kongens egne fartøy skulle føre flagg med splitt, og vimpler for å vise kommandoforhold. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 at føre nogen Vimpel eller Kgl. Flag og Gjøs med Split i, Jeg krysser fingrene og står på mitt Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hos meg gjelder følgende "forbud": Koffert - rett og slett fordi det er himla upraktisk og så godt som umulig å stue bort.. Sko med svarte såler - setter merker som er et herk å fjerne Fiskeutstyr - det nærmeste du kommer fisk i min båt er ... pølser... Ellers er det påbudt med: godt humør, ankerdram, og evne til å tenke selv ved ankomst til brygger. Har man vært med på mer enn 3 tillegginger, så går jeg ut fra at normalt oppegående personer skjønner hva som bør/skal/må gjøres mtp. tau, fendre osv...Det skal da ikke være nødvendig for kapteinen å mase HVER gang man nærmer seg ei brygge. Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
nilsht Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Dårlig musikk og dårlig humør! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Har man vært med på mer enn 3 tillegginger, så går jeg ut fra at normalt oppegående personer skjønner hva som bør/skal/må gjøres mtp. tau, fendre osv...Det skal da ikke være nødvendig for kapteinen å mase HVER gang man nærmer seg ei brygge. Nei det er ikke nødvendig , skipperen burde da gjøre dette selv om ikke noen andre tilbyr seg å gjøre det eller Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.