Jump to content

Sår i gelcoat? under vannlinjen hvordan reparere?

ikar0s

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg har nettopp gått til innkjøp av min første båt, en Draco 1700 med en Mercruicer 3.0l. Jeg er helt nybegyner på båt og jeg håper derfor at jeg kan få litt hjelp av noen som har litt greie på dette... Vet ikke forskjell på gelcoat, topcoat eller noe egentlig. (Var dog i marinen i millitæret, hehe)

Igår steamet jeg båten for å fjerne litt skjell og slikt fra båten og la merke til at det er et sår i båten,se bilde. Det lå bunnstoff over såret men dette fjernet jeg relativt greit med steameren/skrape. Såret er bare noen millimeter dypt, og før jeg tog bilde av det har jeg pusset litt med sandpapir. Virker ikke som det er noen fuktskade her heller, alt virker tørt og fint.

baatsaar.jpg

Er dette noe jeg må reparere før jeg legger på nytt bunnstoff etterhvert, og hvis jeg må det kan noen hjelpe meg med hvordan jeg går frem?

Håper noen kan komme med innspill til en relativt grønn båtkjøper fra østfold :cheers:

Takk for hjelpen !

Redigert av ikar0s (see edit history)

Ved småskrammer,uten strukturell skade, bruker eg samme som over vann. Pusser med sandpapir. vasker med aceton. legger i gelcoat sparkel. Pusser overflødig vekk. primer, bunnsmørrer.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Ved småskrammer,uten strukturell skade, bruker eg samme som over vann. Pusser med sandpapir. vasker med aceton. legger i gelcoat sparkel. Pusser overflødig vekk. primer, bunnsmørrer.

Jeg fant et like hakk i bunnen på min båt nå også. Gjør det på akkurat samme måten. Bare det at jeg passer på å bruke ett eller to gode lag med tokomponent primer oppå sparkelen før jeg stoffer. Viktig at det blir et vanntett skikt før bunnstoffet. (Mulig det var det du siktet til nives, men jeg bare presiserer det for sikkerhets skyld.) :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...