Geir_F Startet 12.April.2009 Del på Facebook Startet 12.April.2009 Hei, Vurderer å kjøpe en ny Nordkapp 500 Enduro. Er det noen som har noen erfaring med denne båten og isåfall hvilken motorstørrelse som er å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
1975david Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Hei, Nordkapp er kjent for svært god kvalitet på sine båter. Anbefalt motorstørrelse er 75-90HK. Har hørt at denne båten er svært leken med 75Hk E-Tec, men jo større jo bedre :) Kjøpte selv en Nordkapp Enduro 500, med 115 HK E-Tec nå i høst. Har ikke fått testet den på vannet ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Hadde en 500 Avant i fjor. Det er samme skrog, men med bowrider-løsning. Den var utstyrt med en 90 Johnson. Den motoren var nok i tyngste laget, for i et bølgehopp vippet den litt mye ned akter og landet nesten med motoren først. Bortsett fra det, er det en veldig bra båt i sjøen, som klarte 34 knop eller rett over 40 miles på "speedoet" ombord . Noe du bør være oppmerksom på at ofte blir brukt i salgsannonser. Har sett dem med 75hk og 40 knop... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
1975david Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Det er stor forskjell på vekten på de forskjellige mororene. Høyere HK betyr ikke alltid høyere vekt. Johnsen 90HK, 4-takt, 195KG Evinrude E-Tec 115HK, 2-takt med innsprøyting, 170kg Evinrude E-Tec 90HK, 2-takt med innsprøyting, 145kg Evinrude E-Tec 75HK, 2-takt med innsprøyting, 145kg Sitér dette innlegget Link to post
Geir_F Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei og takk for svar, Er veldig tent på denne båten etter å ha sammenlignet med Askeladden 475 Freestyle og Ryds 510. Mener absolutt Nordkapp er en mer forseggjort og solid bygget båt. Vi får se hva jeg bestemmer meg for. Flott om 1975David kan gi en tilbakemelding når du har fått båten på sjøen og testet den. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 (redigert) Feilmelding betyr nødvendigvis ikke at melding ikke er postet... Redigert 16.April.2009 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Men, jeg ville sett på Avanten også. Den har fører og passasjerstol i tillegg til benken bak, som man sitter og styrer fra på Enduroen. I tilleg får man hel kalesje å sitte under, men man har samme plassen fremme på begge... Men Nordkappen er jo hakket over konkurrentene. Jeg holdt på å kjøpe en 620 Avant før jeg endte opp med den jeg har nå. Kombinasjonen av at den jeg så på ble solgt under nesa på meg, og min skepsis til to-takteren gjorde at jeg ikke kjøpte Nordkapp igjen... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kjetil1 Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 (redigert) Fikk feilmeldinga flere ganger... Redigert 16.April.2009 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Geir_F Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Da falt valget på Nordkapp 500 Enduro. Motor ble en 4 takter. Noe annet har jeg ikke vurdert. Vurderte Avant, men pga at denne Enduroen er en overligger var prisen riktig. Tom for Avant fjorårets model. Så om 2 uker skal den være klar. Spent ...... :-) Sitér dette innlegget Link to post
1975david Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Gratulerer! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.