Jump to content

Nordkapp 500 Enduro, erfaringer?

Geir_F

Recommended Posts

Hadde en 500 Avant i fjor. Det er samme skrog, men med bowrider-løsning. Den var utstyrt med en 90 Johnson. Den motoren var nok i tyngste laget, for i et bølgehopp :eek: vippet den litt mye ned akter og landet nesten med motoren først. Bortsett fra det, er det en veldig bra båt i sjøen, som klarte 34 knop eller rett over 40 miles på "speedoet" ombord :wink: . Noe du bør være oppmerksom på at ofte blir brukt i salgsannonser. Har sett dem med 75hk og 40 knop...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Hei og takk for svar,

Er veldig tent på denne båten etter å ha sammenlignet med Askeladden 475 Freestyle og Ryds 510.

Mener absolutt Nordkapp er en mer forseggjort og solid bygget båt.

Vi får se hva jeg bestemmer meg for.

Flott om 1975David kan gi en tilbakemelding når du har fått båten på sjøen og testet den.

Men, jeg ville sett på Avanten også. Den har fører og passasjerstol i tillegg til benken bak, som man sitter og styrer fra på Enduroen. I tilleg får man hel kalesje å sitte under, men man har samme plassen fremme på begge... Men Nordkappen er jo hakket over konkurrentene. Jeg holdt på å kjøpe en 620 Avant før jeg endte opp med den jeg har nå. Kombinasjonen av at den jeg så på ble solgt under nesa på meg, og min skepsis til to-takteren gjorde at jeg ikke kjøpte Nordkapp igjen...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...