Jump to content

Montering av el. toa i en Scand Baltic 01

nimbuster

Recommended Posts

Det er riktig som du sier, at den separate pumpa er til spylevann, øverste stuss. Den andre er kun kvern og tømmepumpe. De jeg har vært borti, har gjerne en bryter for spyl og tøm, og en for tømming. Alternativt en vippebryter med to valg. Da jeg monterte el toa i gamle båten, satt jeg spylepumpa ved inntaket, men over vannlinja. Er det noe symbol på bryterne dine?

Redigert av Gullfisk (see edit history)
Takk for svar så langt.

Jeg har bare sjekket litt visuelt i toalettrommet, og så umidelbart ingen mulighet til å følge vannintaks-slangen ned til kranen for inntaket. Mulig det gir tilgang dersom jeg skrur av dørkplata midtkjløls i akterlugaren, for å komme til sjøvannsinntaket.

Noen eiere av nyere Baltic her som har vært borti dette?

På min 2006 mod sitter sjøvannsinntaket til toalettet på samme sted som sjøvannsinntaket til motoren, under bakerste luke fremme i cockpiten under trappen.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Da var jobben med å hive ut det gamle toalettet og montere nytt med både vannforsyningspumpe og kvern gjort!

Sjøvannsinntaket sitter i forkant av motorrommet, sammen med sjøvannsinntaket til motoren. Fint med kabelskinne øverts og langsetter motorrommet, men knotete (som seg hør og bør i en båt...) å trekke kabler frem og tilbake helt fra styrbord skrogside i akterkabinen og fremover. Det var også endel "ombygning" og tilpasning for å få det nye til å passe inn med slanger etc., så timene gikk. Regn med minst 6-7 timer alt i alt til denne jobben, mulig noe mindre dersom du har absolutt alt du trenger før du begynner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...