Jump to content

Brette tung presenning riktig, så enklere tildekking neste høst.

opus

Recommended Posts

Heisan !

Var slitsomt få presseningen over i høst, så i vår vil jeg gjerne brette den sammen slik at den lettere kan legges på til høsten?

Skjønte slik at man kunne brette presenningen sammen, slik den kunne lempes opp, så rulles ut langsetter og sidene faller ned på hver side.

Hm....blir vel å brette innover midten på langsidene, og så brette pølsa sammen til slutt. :wink:

Gode erfaringer? (presenningen er såpass tung at trenger 2stk å bære den)

Jeg har forsøkt alle mulige brettinger, men de siste årene har jeg brukt en helt annen løsning. Om høsten ruller jeg sammen på en eller annen tilfeldig måte. Men om våren pakker jeg ut presenningen og legger den i en "røys" ved siden av båten. Så finner jeg et hjørne i presenningen og fester en taustump der. Så trekker jeg presenningshjørnet etter snoren over mønet på stativet og fester til rekken på motsatt side langt fremme. Så tar jeg tak i kanten av presenningen litt bortenfor dette hjørnet og trekker over litt mer osv. Med noen ekstra tamper i noen maljer, klarer jeg da jobben alene selv om den 6x10m presenningen er så tung at jeg så vidt klarer å løfte rullen opp fra bakken.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...