mikki22 Startet 14.April.2009 Del på Facebook Startet 14.April.2009 Jeg har en ford sabb 2704 turbo som jeg har problemer med å få opp max tutall (ca2400) ,den klarer bare 1900-2000 rpm. Jeg kjøpte båten i fjor vår, og byttet da klemmen som holder turboen sammen.jeg byttet også slangene til intercoolerern, men får altså ikke opp fullt turtall. Klemmen røyk under fullt turtall, men kunne ikke se noen skader på turbo. Jeg var ute å prøvde båten i forrige uke og da fikk jeg opp turtallet til 2150, men nå er det tilbake til 1900 ca. Kan det være defekt turbo? har ikke fått sjekket skikkelig om det er helt tett, men kan ikke se noe eksos. Noen som har noen tips og råd??? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Problemer med Ford Sabb 2704 . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 (redigert) Oppnådde du fullt turtall (ca. 2400)da du kjøpte den? Lenge siden du skiftet dieselfiltre? Lagt på sjøen i vinter? Redigert 14.April.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Har du sjekket at turboen går lett rundt? NB: Sjekk når motoren ikke går, ellers ryker fingertuppene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Divemaster Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Ingen sort røyk.... da er det mest sansynlig at du ikke får nok drivstoff... KIS først (Keep it simple) 1) Skift alle drivstoff filtere 2) Sjekk silen i tank opptak 3) Sjekk ventilen for drivstoff tilførsel 4) Sjekk drivstoffslanger for delaminering Hvis dette ikke hjelper, så kan en begynne å lete andre plasser... slik som dyser osv.. Lykke til... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
dezibella Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Sliter med samme problemet på samme motor, jeg har lekasje i turboen det kommer eksos ut der som klemflensen sitter. Hadde denne ute i fjor og fikk den rengjort og satte den sammen igjenn. Det var ikke lekasje i starten ,men lekasjen kom tilbake etter en stund. Nå har jeg kjøpt slipepasta for og slipe turbodelene slik at disse passer 100% sammen uten grader. Da burde det bli tett og turtallet øke fra 2150 til 2450. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Divemaster Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Bruk et tynt lag "Gun Gum" eller tilsvarende.... gjør jobben og holder tett ... og har sjekket her borte og eg ikke uvanlig, jeg brukte det med hell.. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
dezibella Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Bruk et tynt lag "Gun Gum" eller tilsvarende.... gjør jobben og holder tett ... og har sjekket her borte og eg ikke uvanlig, jeg brukte det med hell.. Tåler Gun gum varmen fra en turbo.Den blir vel mye varmere en et eksos rør?. Vil den ikke bli blåst ut av trykket fra turboen? Virker dette så er blir jeg Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Divemaster Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 (redigert) Er det ikke en vannkjølt turbo ??... som drives av eksosgass.... så burde funke helt greit det... Redigert 15.April.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.