Dykker Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Jeg er godt fornøyd med mitt Logitech Alert HD. Har den på mobil, nettbrett og PC i tillegg til DLink-kamera. Alt koblet via ICE R90 ruter. Kan se på begge kameraene samtidig på ICE uten problemer. Bra motionløsninger, lyd mm. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Disse har HD oppløsning: http://www.lindit.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=62 Siden Foscam bruker H.264 kompresjon, så bruker det mindre båndbredde enn vanlige Mjpeg kamera som kun har VGA oppløsning. Mnjaa... Jeg har et HD-kamera blant mine IP-kamera og det har 1280x960 som med H.264 gir større datamengde pr sekund for video (bps) enn med 640x480 med mjpeg. Ikke veldig stor forskjell, men dog. Hadde ikke kompresjonen vært bedre ville jo 1280X960 ha vært 4-dobbelt så mye data. Jeg har den holdning at 640x480 er helt ok dersom kameraet har optisk zoom. Da har man begrenset datamengde mht overføring og til tross for begrenset oppløsning ser man det meste av detaljer takket være optisk zoom. 4 av mine 7 IP-kamera har 21x optisk zoom, men det er igjen nesten mer enn man trenger i de fleste tilfeller Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Astor Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Kjøpte på Torshov domen som de solgte til drøye tusenlappen. Dårlig tekkevidde i forhold til Foscam og dårligere bildekvalitet. Men til båt holder det trolig greit. Prøver mer i morgen. Tenkte å sette den opp i masta. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Vanntett Svart 17.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2013 Mange billige modeller har sikkerhetshull og tilbyr ikke program oppdateringer. Ikke sikkert det spiller noen rolle om noen kommer seg inn på kamera i en båt, men greit å være klar over. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Ja da er kamera bestillt Foscam FI9821W V2 Håper det er greit å få opp og bruke Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 (redigert) Dette er bilder fra domekamera fra Torshov bilrekvisita. Som overblikkskamera for båten syntes jeg det har god nok kvalitet. Linsen er lite vidvinklet og egner seg dårlig som kamera akterover for å bakke etter. Nattkvaliteteen er heller så som så. Jeg har hatt kamera i bruk siden før jul og hadde stor nytte av å følge med i stormen i julen fra der jeg var på Nord-Møre. Oppsettet er enkelt ved å følge anvisningene. Fryktelig dårlig brukerveiledning og app til å styre kamera med. Men, det fungerer greit. Pris ca. 1200.-. Jeg satte inn domen med Rain-X for å slippe å vannen liggene konstant på glasset i dårlig vær. Når våren kommer skal domen høyt opp i masten. I dag står den litt over midten. NB: Bildene blir større ved å legge kamera over til breddeformat. Fungerer også på PC og Ipad. Redigert 5.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Christina 3 Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Har nå fått kameraet mitt og det fungerer jo bra. Hadde kanskje trodd at bildet skulle være bedre siden det er hd ....ikke så stor forskjell når jeg switcher mellom hd og 640. Men har stort sett bare prøvd i dårlig belyste rom. Mulig det blir bedre med dagslys. Jeg får det til å funke på pc og app på mobil. Har også satt på alarm og satt opp mail. Sjekket nå og fikk mail om at alarmen hadde gått....3 stk snapshot i mailen og opptak til pc :-) Men det jeg ikke får til er kontakt med kameraet utenfor wifi. Har en D-link dir 655. Gått inn på viritual servers og skrevet inn ip og portnummer. Går på mobilen og skriver inn ip til router+ port men feiler.... Hva er galt ? Fulgte med gratis ddns....funker ikke det heller :-( Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Har nå fått kameraet mitt og det fungerer jo bra. Hadde kanskje trodd at bildet skulle være bedre siden det er hd ....ikke så stor forskjell når jeg switcher mellom hd og 640. Men har stort sett bare prøvd i dårlig belyste rom. Mulig det blir bedre med dagslys. Jeg får det til å funke på pc og app på mobil. Har også satt på alarm og satt opp mail. Sjekket nå og fikk mail om at alarmen hadde gått....3 stk snapshot i mailen og opptak til pc :-) Men det jeg ikke får til er kontakt med kameraet utenfor wifi. Har en D-link dir 655. Gått inn på viritual servers og skrevet inn ip og portnummer. Går på mobilen og skriver inn ip til router+ port men feiler.... Hva er galt ? Fulgte med gratis ddns....funker ikke det heller :-( Er det originalt foscam kamera? Hvis du har kjøpt det hos lindit.no så er det bare å sende de mail og spørre om hjelp. De svarer raskt og fjernstyrer pc og setter opp router og alt gratis! Nå har de fått nye kamera der det ikke er nødvendig å gjøre noe i det hele tatt. Bare å ta bilde av koden under kamera med app så kommer video opp automatisk på telefon fra internett! http://www.lindit.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=78 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 (redigert) Har et HD kamera til test nå med QRcode. Enkelt å sette opp og sylskarpe bilder. QR-code mot ICE er fremtiden for oss som ikke skjønner dette med Port forwadarding og andre fremmedord. Gleder meg til å presentere det i neste nummer av Båtens Verden. Kommer fra GDX.no. Redigert 17.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Christina 3 Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Ja er orginalt Foscam men kjøpt på ebay...fant plutselig ut hva det var Ja nå er vel QRcode fremmedord for meg da . Hadde vært morsomt å sett bilde vis du har ? Hmmm....ingen som kan dette med router ? Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Da blir det kanskje vanskelig å få hjelp fra de ja.. QR kode er tilsvarende en strek-kode. Den står på klistremerke under de nye foscam kameraene. Så er det bare å installere app på telefon og ta bilde av QR-koden for å få kamera på internett. Se på linken til kameraet jeg la inn ovenfor, der er det mer info. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Ok...takk da skjønnte jeg hva det var . Virket veldig kjekt da.... Leste litt på Lindit... Får det fortsatt ikke til. De som kan dette er vel på fest . Får se om jeg får noen tips etterhvert...og om noen som kjenner oppsett på D-linken Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Har nå sjekket med yougetsignal.com og får opp at porten er stengt... Hmmm....hvordan få åpnet denne ? Er nok det som er galt.... Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Ta screenshot av router oppsett så kan jeg se på det. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2014 Ja nå får ikke jeg til det da .... Men går inn på virtual servers og skriver inn ip til kamera og portnummer. Setter protocol til begge og schedule til always og inbound filter til always all. Er ikke mer enn det ... Må jeg sette noe spesielt i firewall settings så ikke den sperrer ? Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 18.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2014 (redigert) Tror du skal bruke "Port forward", ikke "Virtual server". Fyll inn kameraets IP og TCP port, og kryss av i boksen på venstre side for å aktivere regelen. Se litt ned på denne siden, bilder av hvordan det skal gjøres. http://www.ports3658.com/2012/05/d-link-dir-655-port-forward.html Edit: På den siden viderekobler de en UDP port. Du skal bruke TCP port i stedet. Redigert 18.Januar.2014 av Vanntett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y MAMOSA Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Det er et felles trådløst nett i havna jeg ligger ved. Kan jeg da kjøpe et slik kamera og koble det opp mot nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Ja det skal fungere med p2p kamera. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Det er et felles trådløst nett i havna jeg ligger ved. Men hvordan gjøres dette når WIFI i havna har brukernavn og passord ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Vanntett Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Man må sette opp kamera med wlan passord hjemme først. Viktig at wlan ikke er en sånn betalingsløsning som det er på hoteller, da virker det nok ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Tror du skal bruke "Port forward", ikke "Virtual server". Fyll inn kameraets IP og TCP port, og kryss av i boksen på venstre side for å aktivere regelen. Se litt ned på denne siden, bilder av hvordan det skal gjøres. http://www.ports3658.com/2012/05/d-link-dir-655-port-forward.html Edit: På den siden viderekobler de en UDP port. Du skal bruke TCP port i stedet. Takker....har vel egentlig prøvd dette å men skal ta å prøve igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Til dere som skal kjøpe IP-kamera ombord anbefaler jeg disse med QR-kode som hjelper til med oppkobling mot trådløs router. Både utekamera fra Torshov Bilrekvisita og innekameraene fra KDR.no gir vesentlige lettere oppkobling. Også mot ICE. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BOBO II Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 (redigert) Til dere som skal kjøpe IP-kamera ombord anbefaler jeg disse med QR-kode som hjelper til med oppkobling mot trådløs router. Både utekamera fra Torshov Bilrekvisita og innekameraene fra KDR.no gir vesentlige lettere oppkobling. Også mot ICE. Helt enig med Astor jeg bruker i tillegg og koble cameraet med kabel til Ice rutern da får du garantert passord på camera. Billig cameraene til Torshov har ikke passord som standard. Enklere kan det ikke bli.. her er noen av bildene fra mitt camera ombord det i midten var tatt i skumringen da virker ikke ir sensorene så bra Redigert 20.Januar.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Lars H. Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Men uten "smarttelefon" eller noe slikt, hjelper det vel ikke med såkalt QR-kode? Selv venter jeg på et D-Link DCS-933L 11n IP Camera IR-Led og håper det er greit å sette opp mot ICE-router eller en NetGear-router. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 (redigert) Til dere som skal kjøpe IP-kamera ombord anbefaler jeg disse med QR-kode som hjelper til med oppkobling mot trådløs router. Både utekamera fra Torshov Bilrekvisita og innekameraene fra KDR.no gir vesentlige lettere oppkobling. Også mot ICE.Rettelse; GDX.no. Kamera fra Torshov har brukernavn og passord. Redigert 20.Januar.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.