Jump to content

Kvalitet på madrasser til seng

jat

Recommended Posts

Ja jeg er enig at skal du velge skumplast, så bør det være 35 kg vare. Jeg er også misfornøyd med madrasen i båten, så jeg tenkte å få laget madrass med pocket fjærer. Jeg syntes båtlivet er så hygelig at jeg vil ikke våkne opp stiv og støl hver morgen :) De fleste store madrass produsenter som Wonderland og Jensen lager på spesialmål :smiley:

Jøss åsabu , nesten så jeg skulle tro du har lest min post om det samme på seilas ,vi har veldig lik mening , klipp/limer den inn her:

Re: madrasser i båt

Mest sannsynlig så har du ikke skumgummi men skumplast , forskjellen er relativt stor.

Skumplast i vanlige fransk/tyske båter er somregel i 25kg/m3 kvalitet (gul) , stikker du innom www.skumplast.no og velger en 7cm overmadrass i orange kvalitet (35kg/m3) så vil du få en stor forbedring i liggekvaliteten , ca 150x200cm formskjært med trekk koster ca 2000.- og der nok den største forbedringen du kan få i lavbudsjettklassen.

Går du over til skumgummi istedet og velger f.eks tempur så får du grei comfort men vekten øker ekstremt , skumgummi veier mye mer enn skumplast. Jensen og wonderland leverte ihvertfall før i tiden madrasser på mål men det er ingen vits å kjøpe billigst mulige (bonell) fjærmadrass og tro at det blir noe bedre enn bra skumplast så om du skal kline til med noe annet enn skum så bør du opp på en pocket kvalitet.

Redigert av Enzo (see edit history)
Jeg trodde det var overmadrass? :blush: Jeg har den i alle fall over og det er veldig mye bedre en når jeg ikke hadde.

Du kan sikkert også bruke den som overmadrass, men normalt skal den legges under madrassen sa de i "Stua" i Fredrisktad.

Det er altså en madrass med "bølger" over og under, og ikke noe yttertrekk å den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...