jat Startet 14.April.2009 Del på Facebook Startet 14.April.2009 (redigert) I fjor kjøpte vi en enkel billig madrass på Jysk 813 cm) til båten, samme som vi har gjort tidligere med hell. Det fungerte ikke like godt denne gangen så i år skal vi ha nye bedre madrasser. Enten har de blitt dårligere eller så har hoftene mine blitt det. Er det noen som vet hvilken kvalitet (kg/m2) vi bør velge? Redigert 14.April.2009 av jat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Du bør minimum velge 35kg`s vare eller høyere Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Ja jeg er enig at skal du velge skumplast, så bør det være 35 kg vare. Jeg er også misfornøyd med madrasen i båten, så jeg tenkte å få laget madrass med pocket fjærer. Jeg syntes båtlivet er så hygelig at jeg vil ikke våkne opp stiv og støl hver morgen :) De fleste store madrass produsenter som Wonderland og Jensen lager på spesialmål Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 (redigert) Jøss åsabu , nesten så jeg skulle tro du har lest min post om det samme på seilas ,vi har veldig lik mening , klipp/limer den inn her: Re: madrasser i båt Mest sannsynlig så har du ikke skumgummi men skumplast , forskjellen er relativt stor. Skumplast i vanlige fransk/tyske båter er somregel i 25kg/m3 kvalitet (gul) , stikker du innom www.skumplast.no og velger en 7cm overmadrass i orange kvalitet (35kg/m3) så vil du få en stor forbedring i liggekvaliteten , ca 150x200cm formskjært med trekk koster ca 2000.- og der nok den største forbedringen du kan få i lavbudsjettklassen. Går du over til skumgummi istedet og velger f.eks tempur så får du grei comfort men vekten øker ekstremt , skumgummi veier mye mer enn skumplast. Jensen og wonderland leverte ihvertfall før i tiden madrasser på mål men det er ingen vits å kjøpe billigst mulige (bonell) fjærmadrass og tro at det blir noe bedre enn bra skumplast så om du skal kline til med noe annet enn skum så bør du opp på en pocket kvalitet. Redigert 14.April.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Jeg følte litt det samme. Kjøpte en undermadrass av "egg-typen" som jeg la under den vanlig madrassen. Det ble mye bedre. At det går ut over hofter når man ligger på siden har vel litt med vektøkning å gjøre kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 ..........så om du skal kline til med noe annet enn skum så bør du opp på en pocket kvalitet. har dette i rederlugaren........tillbringar man mye tid i båten og er förnöjd med den....så er det noe o anbefalle Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
alidal Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Kjøpte en undermadrass av "egg-typen" som jeg la under den vanlig madrassen. Det ble mye bedre. Jeg trodde det var overmadrass? Jeg har den i alle fall over og det er veldig mye bedre en når jeg ikke hadde. Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 14.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2009 Takk for hjelpen. Da blir det en tur i butikken og kjøpe 35 kg + madrasser. Mye enklere enn å gå på slankern. Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Tenker dere brannsikkerhet når dere kjøper madrasser?? Sitér dette innlegget Link to post
ares Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Kaldskum er å foretrekke gjerne 35kg, 10cm Under den legger du f.eks. en 14 kg , 5 cm Sitér dette innlegget Ares Link to post
olpi Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Jeg trodde det var overmadrass? Jeg har den i alle fall over og det er veldig mye bedre en når jeg ikke hadde. Du kan sikkert også bruke den som overmadrass, men normalt skal den legges under madrassen sa de i "Stua" i Fredrisktad. Det er altså en madrass med "bølger" over og under, og ikke noe yttertrekk å den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.