Jump to content

Håndholdt VHF, anbefalinger?

John N

Recommended Posts

Jeg har en Icom M71. Kjempefornøyd.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Står litt om Icm M71/72 her. Icom generelt har et veldig godt rykte.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Både M35 og M71 har 6W uteffekt.

M33 og M35 flyter, men har bare halve batterikapasiteten til M71. (980mAh mot 2000mAh).

M35 har fått en ekstra mikrofon på baksiden av apparatet som tar inn bakgrunnstøy og kompenserer, slik at lyden blir enda bedre. I tillegg har den en automatisk lydkontroll som skrur opp lydnivået i bråkete omgivelser.

Du får hva du betaler for. Her hjemme betaler vi mange ganger unødvendig mye for produktene.

IC-M33 er en kjempegod VHF fra ICOM som har veldig god lyd og som flyter om den faller i sjøen.

Jeg kjøpte en slik på ebay fra England og betalte i underkant av 1500.- Kr. - alt inkl.

Den hadde ikke L1, L2 og L3, men ordnet det selv. (Hjelper deg også om du vil).

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 3 uker senere...
Går og venter på min VHF til grab bagen. Mener det skulle være den Jotron saken der ja.

Bare ett problem med denne - prisern er: 6150,- NOK !! Du får 3-4 vanntette flytende ICOM'er for den prisen.

Jotron'en er GMDSS type og med Ratt merke på radioene kan du gange prisene med 4-5.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...