Jump to content

Volvo Tamd 41p med treg turtallsøkning

Loma

Recommended Posts

I min båt står det to 41p motorer den ene frå 1998 og den andre frå 2005. Motoren frå 1998 er vesentelig tregere på turtallsøkning frå ca 2900 omdr og oppover. Dette er noko som eg har hatt heile tida, dvs siste 5 åra. Min mistanke går til tenningstidspunkt eller dieselpumpa. Nokon som har gode ideer? Dieselfilter har vert skifta flere gangeer uten nokon endring. Noko meir eg kan gjøre sjølv eller er dette et verksted problem.

Heisan, tror ikke jeg ville kjørt lenge uten, da risikerer du å trekke forurensinger inn i motor og det er ikke bra.. Tror årsaken til at disse maskinene får så lett tette luftfilter er at de ikke har veivhusfilter slik de eldre modellene hadde. Har snakket med Volvo og de sier at enkelte lar veivhusventilasjonen gå innom en flaske for at de på den måten skal unngå å få så mye olje forurensinger inn i filteret. På nye D serien er det igjen veivhusfilter... ???

Intruder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...