Loma Startet 14.April.2009 Del på Facebook Startet 14.April.2009 I min båt står det to 41p motorer den ene frå 1998 og den andre frå 2005. Motoren frå 1998 er vesentelig tregere på turtallsøkning frå ca 2900 omdr og oppover. Dette er noko som eg har hatt heile tida, dvs siste 5 åra. Min mistanke går til tenningstidspunkt eller dieselpumpa. Nokon som har gode ideer? Dieselfilter har vert skifta flere gangeer uten nokon endring. Noko meir eg kan gjøre sjølv eller er dette et verksted problem. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Det høres ut som eit turboproblem. Det er her turboen burde begynt å få skikkelig drag. Ryker det mykje svart under akselerasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Heisan har samme motor fra 98, den er følsom på luftfilter, må skiftes hyppig. Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Heisan har samme motor fra 98, den er følsom på luftfilter, må skiftes hyppig. Intruder Hei Har selv en 41p 97 mod. som mistet turtall.Skiftet luffilter,motoren var som ny.(Er det skadelig å fjerne filterinnsatsen,vet du noe om det?) Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Heisan, tror ikke jeg ville kjørt lenge uten, da risikerer du å trekke forurensinger inn i motor og det er ikke bra.. Tror årsaken til at disse maskinene får så lett tette luftfilter er at de ikke har veivhusfilter slik de eldre modellene hadde. Har snakket med Volvo og de sier at enkelte lar veivhusventilasjonen gå innom en flaske for at de på den måten skal unngå å få så mye olje forurensinger inn i filteret. På nye D serien er det igjen veivhusfilter... ??? Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 19.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2009 Takker for gode innspel. Har vert borte frå pc nokre dager så eg har ikke fått svart. Luftfilteret er det nok ei stund siden eg skifta. Såg forresten i en annen tråd at det er et stålfilter på dieselpumpa, rekner med det er på fødepumpa, så det skader det sikkert ikke å rengjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.