Explorer Startet 15.April.2009 Link til dette innlegget Startet 15.April.2009 Halo alle sammen. Jeg har fått ett lite problem, han som skulle være med måtte desverre avlyse, Hvis det er noen i vestfold området som har lyst å være med å hente båt i england så send meg en mail. Vi flyr ned fra Torp tors 23, avreise fra essex den 24. linker opp med en kompis i sin båt og setter i marsj. Regner med å være hjemme igjen mandagen etter, hvis været holder. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Nå får vi se da om noen Bp medlemmer vil være med på et lite eventyr Explorer skal forøvrig gå turen sammen med meg.. Jeg har navigatør mens hans mangler Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
SandAnker Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Har du hørt med Trine IV? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Regner med at dere har Reids tidevannsatlas, og alle kartene som trengs... Reids gir havnene's VHF kallekanal mm., og informasjon om lokalt regelverk osv..... Og husk at The Shallows et svært traffikkert og har mye skiftende sandbanker...Dere vil også være under VTS kontroll, som dere må rapportere til... All trafikk må rapporteres og dere må regne med en inspeksjon eller to av kystvakt / VTS (med helikopter) mens dere finner veien ut mot Shereness og Margate.... og av og til så er det urovekkende å se at en nesten har tørt land som bryter når du er 5 - 10 NM fra land. Dover Stait er også under VTS kontroll, så sørgfor at dere krysser denne VTS sonen på 90 grader. Regn med at SOG kommer til å variere en del med tidevannet, så forlat Essex før høyvann, slik at du er godt på vei utover når det begynner å gå mot fjære, og fortrinnsvis forbi Margate når det er lavvann. Vind mot strøm roter opp noe forferdelig der nede, så selv en svak F3 kan fort bli ubehagelig, så ha en del alternative havner klar for å smutte inn i. Gi beskjed hvis dere trenger mer "lokal" kunnskap. Lykke til !!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SandAnker Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Har du fått med noen enda? Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 Ja da har jeg fått med en kar, så da slipper jeg å kjede meg alene Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Er ikke dette også et prosjekt som bør dokumenteres med seilingsrapport og bilder på Båtplassen? Ser frem til det. Ellers kan jeg melde at i alle fall akkurat nå ser været bra ut, her i London er det sol, varme, og ikke mer vind enn det som trengs. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.