Jump to content

Sprekk i sveis på alu. båt i akterspeil, innspill/hjelp


greipfrukt

Recommended Posts

Heisann!

 

Skulle sette uten båten i går da jeg la merke til sprekker i akterspeilet. Nærmere sagt i sveisene. Båten er en 1997 Buster Magnum CC. Motor er 150hk. som er godkjent for denne båten, men vet om flere som har 200 hk på samme årsmodell uten problemer. Litt vanskelig å forklare dette, ( skal se om jeg får ordnet bilde senere) men sprekken går fra selve akterspeilet som motoren henger og utover langs sveisene på hver side som følger ut skroget til sidene for motoren. På ene sidene er det snakk om 7-8 cm og på andre siden er det snakk om 3-4 cm.

Båten er generellt lite brukt aldri vært noe særlig hardkjørt, verken av meg eller forrige eier som forsåvidt knapt brukte båten.

Har fått avtale med de lokale gutta som driver å sveiser alu. til daglig, men etter å ha snakket med flere, har jeg fått tips om å kontakte Buster. Har sendt litt mail rundt til forhandlere , Bjørn Fjellhaug er ikke lenger importør, så ikke så enkelt å finne riktig person å snakke med. Har tenkt å sende de en litt lengre forklaring og bilder.

 

Noen som har opplevd noe av det samme? Innspill? Hvem skal jeg kontakte? Hva kan jeg kreve?

 

Håper noen kan komme med gode innspill her , da jeg står i ei bra knipe!

 

Magnus

Link to post
Share on other sites

Hei, det er ikke noe problem å sveise alluminium, så det burde de gutta som jobber med kunne fikse enkelt å greit.

Det de burde gjøre først før de begynner å sveise er å bore et hull i "enden" av sprekken og sveise fra hullet og ut....

men det vet de

 

Lykke til :flag:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...