Jump to content

Årets STILIGSTE båt til salgs....


Walter_S

Recommended Posts

I mangel av noe bedre emnetittel, kopierer jeg "Årets merkeligste båt til salgs!"-tråden og oppfordrer alle til å legge ut hva de oppfatter som sin Drømmebåt. Det bør / må være en båt som er i markedet og representere det ypperste av eleganse, kvalitet eller rett og slett "noe man faller pladask for"!

...som regel har men selvfølgelig ikke råd til å følge sitt hjerte, men det går an å drømme!


Begynner med denne her: http://njord.sjoang.com/   - En drøm i blanklakkert tre og et nydelig design! Dette er en båt jeg ville selge huset for - om bare rederinnen hadde vært enig med meg....

Bilde

BildeBilde

 

Pris: 250.000,- Skr  :sailing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg skulle velge tre som konstruksjonsmateriale, ville jeg nok hatt noe litt mindre... men fremdeles stilrent .... desverre er prisen satt, for denne 1965 modellen, til €230.000 fra Danmark..

 

Bilde

 

Bilde

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Dette er nok min drømmebåt, en furuholmen 36 (selvom jeg synes også 42 foteren er nydelig) Den har jo noen lekre linjer. Og prisen er det ikke noe å si på  :sailing:

kr 525 000

Bilde

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ikke egentlig min type båt, MEN når den ser slik ut - hvem vet?

 

Storebro Vindö 58  - pris: 150.000,- Skr

Bilde - http://www2.blocket.se/view/2667600.htm?l=0&c=1&city=0

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det er innteresant å se at det er så mange som ser på trebåter som det vakreste :yesnod:

 

av de maaaaange vakre (tre)båter som finnes å få kjøpt nye, er det 2 klare favoritter som jeg har sett:

 

Den første er en Dolvik båt som heter Saga:

Den er på 32 fot og klarer ca 55 knop med de 2 V8èrene som tilsammen yter 830hk!!!

Bilde

 

 

Den andre er meget vakker da den kominerer lakkert treverk med denne sølv metallic lakken i skroget: Bilde

 

Bilde

 

Dyrt, men akk så vakkert :smiley:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Den andre er meget vakker da den kominerer lakkert treverk med denne sølv metallic lakken i skroget

Høi - glemte info om vidunderet! Kan da ikke friste med en slik godbit uten av vi får vite fabrikat og evt. hjemmeside til produsenten :nono:. Ser at dette er en sterk kandidat til flåten den dagen 10mill. Lotto'n er i boks og kunne gjerne tenke meg å gjøre litt forhåndsresearch. Denne var bare lekker!
Link to post
Share on other sites

Høi - glemte info om vidunderet! Kan da ikke friste med en slik godbit uten av vi får vite fabrikat og evt. hjemmeside til produsenten :nono:. Ser at dette er en sterk kandidat til flåten den dagen 10mill. Lotto'n er i boks og kunne gjerne tenke meg å gjøre litt forhåndsresearch. Denne var bare lekker!

 

Hei Batdilla.

 

Vidunderet er en Eikeli 21 Sport.

Virkelig en snerten sak som tom. fruen min kunne tenkt seg å ha. Den var utstilt på messen i Arendal og etter, av taktiske grunner,  først å ha pekt på en av de råeste jeepene og spurt om ikke det kunne vært noe ble fruen adskillig mer velvillig instilt da jeg henledet hennes oppmerksomhet på denne.  Snedig sak dette, med glassfiber skrog og tre dekk/overbygg/interiør, bygget etter moderne metoder og forhåpentlig mer vedlikeholds fri en

tidligere tiders mahogny racere.

 

Bygges av Eikeli Trebåtbyggeri, Fevik  http://www.eikelitrebaat.no/

Ang Lotto så kommer du i dette tilfellet langt med en brøkdel av de 10 mill.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

...Vidunderet er en Eikeli 21 Sport.

 

...Ang Lotto så kommer du i dette tilfellet langt med en brøkdel av de 10 mill.

Takk for infoen. Det er nå litt lengre på dagen og de grå begynner som smått å våkne. Lurer på om jeg ikke siklet på denne på Sjøen for noen messa i fjor.  Uansett er det en skikkelig lekkerbisken. Ypperlig båt å slepe med seg når man er på biltur og har vann i nærheten. Noen som vet hva prisforlangende er? Er det solgt mange av denne?

Link to post
Share on other sites

ØHHH. beklager manglene info.

 

Det stemmer det at det er en Eikelibåt. Hva de forlanger for henne er jeg ikke sikker på, men mener å huske at det ikke var så galt,

 

Et makent bygge som heter "Diva" har gjestet Risør trebåtfestival et par ganger og sist gang fikk jeg datteren til Eikeli til å starte henne for meg. og nåt du ser ekshaust rørene på denne modellen, skjønner du kanskje hvorfor......

Bilde

 

det var vakkert!!!!

 

Men ikke fult så vakkert som når de startet Dolviken med sine 16 sylindere... snufs....

 

Legger også ved et detaljbilde av "diva"denne detajen er noe av det peneste jeg har sett...

Bilde

 

en liten Lottogevinst og det er garantert at en slik hadde blitt bestilt

 

 

Lykke til med Lottorekken

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Drar opp denne igjen, ble inspirert av Autofil snekkas besøk hos Eikeli Trebåtbyggeri. Søkte litt på Eikeli 21 Sport og må bare enda engang løfte fram denne båten, nyydelig!

 

Bilde

 

Mer om båtbyggeriet her, sakset fra Redningsskøyta.

 

Og jammen er det noen båter annonsert foor salg også:

 

- baatnett.no

- rubrikk.no

- finn.no

- finn.no

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Drømmebåten eller den stiligste båten er helt klart Elling E4

 

Når det gjelder drømmebåten er det ingen over og ingen ved siden av denne for mitt vedkommende. Dette er for meg det absolutt råeste som finnes.

 

Det ligger meget avansert teknologi bak denne båten for de som vil lese litt om den. For å nevne noe, så er den bygget i en ny type materiale som er mye sterkere enn GRP, og ikke minst lettere. Den er lettdrevet og trenger derfor liten motor i forhold til vekt/fart. Jeg tror rett og slett dere får lese dere til det, det er så altfor mye å skrive, men ta en titt på spesifikasjoner og ekstra utstyr så blir dere imponert.

 

Så skulle jeg ha vært så heldig å fått inn alle 7 tallene på lottoen i helgen som var med 30 millioner i potten, ja da hadde bestillingen vært gjort. Båten ferdig rigget med alt det "hotte" utstyret koster ikke mindre enn ca 6 500 000.-, noe som er småpenger selvfølgelig.

 

Fabrikanten: Elling Båtene

 

Norske importøren: Elling Båtene

 

Tipper at disse båtene nå har fått flere beundrere, de er rett og slett utrolig flotte med all den åpne uteplassen. De er også de eneste båtene i sin klasse/størrelse som er godkjent som havgående osv.

Redigert av bluesea (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Drømmebåten eller den stiligste båten er helt klart Elling E4

Selv om jeg i utgangspunktet foretrekker pinnebåter skal det inrømmes at dete var en pen båt ja...... Men jeg mistenker at den ikke er superbillig....

 

Redigert: Så prisen på 6500000 etterpå, det var jo ikke billig nei, men heller ikke så mye jeg hadde trodd, uansett "way out of my reach" så jeg får kose meg med å se på bildene

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Synes denne ser stuillig ut jeg, men koster nok skjorta å kjøre med dobbele bensinmotorer. Tror og mener denne har hvert tilsalgs 1 års tid nå http://www.blocket.se/vi/7837529.htm?ca=1_14_s

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...