Mjøsfarer Startet 16.April.2009 Del på Facebook Startet 16.April.2009 Etter mye om og men har jeg funnet en båt jeg virkelig vil ha, og har mer eller mindre blitt enig med selger om denne: Draco 2400 Styling Noe spesielt jeg bør være obs på? Begynner å glede meg til sommern nå merker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 (redigert) Må jo være en kjempe båt dette... Sjekk som alltid for lekkasjer. Det kan lekke inn litt ved lanterne infestningene. Sjekk også at den innstøpte kryssfineren i hekken virker intakt. Kan sjekkes fra innsiden i drev hullet om du er gummimenneske. Ellers alt det vanlige. Også må du sjekke www.dracofan.no og www.dracoclub.dk Redigert 16.April.2009 av 2400Styling (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Polarn Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Motoren, motoren, motoren, set maaaange Draco`r med med motorroms luka opp, og kun ræva på en bleikfeit kar stikkende opp. Ikke et pent syn Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Executive Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Sjekk selfølgelig motoren. Det inngår i alt det vanlige. Draco har ikke andre motorer enn andre planende båter. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
SandAnker Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Syns dette er en fin båt Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 En kjempebåt som kan anbefales. Men vær obs på det motortekniske, lekkasjer rundt vinduer og fenderlist. Selv hadde jeg helt ny motor, drev, elektrisk anlegg, slanger, osv i min 87 modell som ble solgt i 2005. Hadde båten kun en sesong uten problemer av noe slag. Men igjen, båten var kraftig oppgradert så alt var bare fryd og gammen for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Det står Mercruiser 5.7 i annonsen (til høyre) men det der er da vitterlig en VP med VP290 drev... Skrivefeil? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Mjøsfarer Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Mange gode innspill her! Skal skrive ned det vesentligste og ta med på prøveturen. Det står Mercruiser 5.7 i annonsen (til høyre) men det der er da vitterlig en VP med VP290 drev... Skrivefeil? Det er godt spørsmål! Jeg hadde aldri tenkt over det sjøl, men helt klart et punkt jeg må avklare med selger. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 (redigert) Tror du må aksjonere...denne tror jeg blir solgt fort om det er på stell i maskinrom. Virker som om det er byttet en del kostbare deler som raisere osv. Og ny dekor til Dracoen...det har jeg. (Øh....han hadde visst kjøpt av meg ifjor.) Redigert 16.April.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Thorlyn Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Mercruiser 5,7 er den samme motoren som Vp sin V8.. går fint og bruke VP 290 på den Flott båt som sikkert ikke ligger lenge.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Draco_1 Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Prisen ser OK ud, især med alt det som er påkostet. Så vidt jeg kan se, er det eneste Mercruiser ved motoren, den sorte farve. Manifolde og servopumpe er Volvo-style. (Ja, det er den samme servopumpe de begge bruger, men denne sidder monteret på Volvo-maner) Selvom det er en ret ny Chevy V8 motor, er den stadig af den gamle model, altså den model som blev produceret op til 1986. Det er der ikke som sådan noget problem i, men lidt afhængig af hvilke reservedele man i fremtiden skal have, skal man være opmærksom på dette. Årsagen til at dette er en "ny motor, før 1986 model" er at man kan få nye service motorer af både ny og gammel udgave. Motoren kan nemmest identificeres på ventildækslerne. Disse "før 1986" dæksler er høje og glatte, mens "efter 1986" er lave og "rillede" (ved ikke helt om det er forståeligt) En klassisk skavank på ældre både er lækasje omkring ruder, men det er blot at tætne det, som du opdager det. Jeg har engang set en 2400 Styling, som må have fået usædvanlig meget sol. Pladsen oven på instrumentbrættet, hvor man kan lægge et søkort og lukke en plexiglas-plade ned over, var meget ujævn. Det skulle der gøres noget ved, måske varmes op og pålimes en tyk plade på bagsiden, for at få den ret igen. Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Åååå, vekker gamle minner. Hadde en slik med AQ280, et rødt beist av Chevy V8 Big Block (tror jeg det var). Herlig lyd, men skikkelige mekke motorer med forgasser og fordeler/stift som krever pleie og omsorg . Stort og godt startbatteri er viktig, for disse kan trenge litt kinning for å komme i gang. Vår var veldig tung i hekken og hadde en grusom planingsterskel. Måtte derfor trekke forsiktig ned fra plan for ikke å få sjøen for hardt inn i hekken. Dette skjedde en gang med den følge at vann slo tilbake gjennom raisere og tok knekken på ventiler. Havari og mange pæng i reparasjoner. 290DP drevet er vel en del tyngre enn det 280 drevet vi hadde, så denne kan nok også være baktung. Ville hatt trimflaps på denne. Ellers et fantastisk godt og solid skrog. Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Mjøsfarer Svart 18.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2009 Da var kontrakten skrevet og alle formaliteter på plass. Fikk ikke prøvekjørt da båten fortsatt lå på land og drevet på vinterlagring, men alt virket ok. Startet opp motoren såvidt, og mitt ikke spesielt motorkyndige øre syntes det hørtes bra ut. Kommer helt sikkert til å bli ørten ting jeg lurer på i etterkant, men håper og tror en telefon til selger vil være oppklarende. Største bekymringen jeg har nå er hvordan jeg skal få den opp til Mjøsa, og hvor lenge jeg må vente pga vannstanden. Gleder meg til sesongstart nå kjenner jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 (redigert) set maaaange Draco`r med med motorroms luka opp, og kun ræva på en bleikfeit kar stikkende opp. Ikke et pent syn om ræva er så bleik så kan han da umulig stått slik ofte forøvrig en båt heilt etter mitt hjerte, også for en herlig motor da Redigert 18.April.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 (redigert) Gratulerer så masse med nybåten Dracovenn. Redigert 18.April.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Hansi Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 om ræva er så bleik så kan han da umulig stått slik ofte Den var jaggu god.. Ellers gratulerer til Mjøsfarer med ny båt, får håpe du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 18.April.2009 Del på Facebook Svart 18.April.2009 Gratulerer med nyyyydelig båt, Mjøsfarer. Dette er etter min mening den peneste modellen Draco har utviklet . Håper og tror dere får mange lykkelige dager i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.