fjordÅl Startet 16.April.2009 Link til dette innlegget Startet 16.April.2009 skal kjøpe denne motoren : spørsmålet er då om det gjer noko om det er litt knekt nederst på motoren. Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
Ribtjenester Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Ja det er noe som er knekt men det gjør ikke noe men det er jo en pruting sak det der Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Tjukkholm Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Sjekk om det er kast i akslingen iallefall.. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Voff Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hvor mye må du betale for en slik sak? Har en 50hk Johnson 1991 modell kort stamme i kjelleren og lurer på hva jeg kan få for den (lite brukt). Sitér dette innlegget Link to post
fjordÅl Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 dette er ein 92mod og eg skal betale 9000 for den. synst det er ein rimeleg pris. er fortsatt litt grønn med motor så kor er akslingen? delen som er knekt eller stanga til propellen kanskje? Sitér dette innlegget båt er båt Link to post
Droll Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 er fortsatt litt grønn med motor så kor er akslingen? delen som er knekt eller stanga til propellen kanskje? Den roterende "stanga" som propellen sitter på . Finna under motoren har flere oppgaver, en av de er å beskytte propellen i tilfelle grunnstøting.....siden den er knekt kan akslingen ha fått seg en smell. Beste måten er å ta av propellen, sette på et måle ur, og rotere motoren for hånd ( I GIR ). Akslingen KAN være litt bøyd, men er antagelig ok, men som sagt muligheten er der og bør sjekkes ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Tjukkholm Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 En kortstammet 50 hk er vel verdt omtrent det samme. Men vil nok tro at den kanskje kan være litt letter å selge siden den har kort stamme. Det er ikke så mange motorer på 50 hk med kort stamme på markedet. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Ingar Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Sjekk årsmodellen, påhengsmotorer er ofte MYE eldre enn det selger oppgir. Knekt finne fører normalt til dårligere beskyttelse for propellen ved grunnstøting, (propellen er det første som tar nedi...) men det ser ikke ut til å være tilfelle her. For å unngå turbulens bør den brukne kanten slipes slik at den blir spiss. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Og årsmodellen finner man oftest utifra modellnr på motoren (ikke serienr) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Voff Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Sjekk årsmodellen, påhengsmotorer er ofte MYE eldre enn det selger oppgir. Jeg mener at Evinrude/Johnsson så står byggeåret på samme sted som serienummeret.... Sitér dette innlegget Link to post
Khaoz Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Kanskje en liten avsporing men.. Det forundrer meg at ikke folk tar vare på kvitteringer på motorer og andre ting til båten..? Jeg tar vare på all dokumentasjon på det jeg har og ser det som en stor fordel både når jeg skal kjøpe og selge noe. Da slipper man også å lure på og bli lurt på ting som ikke er som forespeilet. Det var bare det jeg ville si Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Brodern Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 På Evinrude så er det de to siste bokstavene som angir året. CO er feks 1985 Har du en modell som heter BE70TLCO så betyr det : B = Belgia (produsert der) E= Evinrude 70= HK T= Trim&Tilt L= stammelengde, i dette tilfellet betyr L 20 tommer CO= Årsmodell, 1985 BE70TLCO Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Johnson http://www.youtube.com/watch?v=V28w0bx5Vsc...feature=related Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Johnson http://www.youtube.com/watch?v=V28w0bx5Vsc...feature=related Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Honduras Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Hvis motor og aksel er OK, kan du få kjøpt ny "finne" som du trer utenpå restene av den gamle og skrur fast. Amerikanerne kaller det SkegGuard Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.