Steinsvigen Startet 16.April.2009 Del på Facebook Startet 16.April.2009 Hei alle sammen . I dag har vi prøvd å lokalisere hvor slarken på styringa er .Det vi har funne ut er at det ikkje er noe mekaniske ledd . Motoren har ein hydraulikpumpe og ein oljebeholder med peilepinne i .Oljenivået er heilt ok .Vi skrudde fra litt dasjbordet for å sjå styresnekka vi finner ingen påfyllingshull på den men vi er ganske sikre på at slarken er i rattet framme inne i dingsen :-) vi klarer å snu på akslingen uten rattet ca 1 cm . kvifor er der slark ? er det slitasje eller luft ? Litt info : motor er Volvo penta 42 med hekkareagat. mvh Frode og Olav Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Steinsvigen Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Eller kan det vere WIRE bak til motoren ? Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
jonn Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 (redigert) Hekkagregat? Jeg kjenner ikke til hekkagregat, men du sier det er ei pumpe med tank, ved motoren. Da må det som sitter bak rattet være en ventil som det er slark i. Redigert 16.April.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Hekkagregat? Jeg kjenner ikke til hekkagregat, men du sier det er ei pumpe med tank, ved motoren. Da må det som sitter bak rattet være en ventil som det er slark i. ' Fann ei tegning av den dingsen som er bak rattet der er eit lite tannhjul på akselen og tre litt større rundt den noen som veit kva slags opplegg dette er Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
jonn Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Da må dette være en tannhjulspumpe for hydraulikk, du ser ikke hva slags merke det er? Sitér dette innlegget Link to post
GB36 Embla Svart 16.April.2009 Del på Facebook Svart 16.April.2009 Hei Steinsvigen Sikker på at dette er hydraulikk- og ikke VPs vanlige servostyring, med wire fra styresnekka og bak til servoforsterket styresylinder festet innvendig på skjoldet? Har du reimdrevet pumpe med slanger bak til styresylinder? Ikke sikker på hvor eventuell slark her kan oppstå, men mener å huske, av egen erfaring, at dette satt i styresnekka. Skulle være lett å sjekke hvordan responsen er på styresylinderen lengst bak i motorrommet når rattet tørnes. Har forøvrig selv skiftet til hydraulisk styring og er veldig fornøyd med det. Hilsen Maya Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 16.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2009 Hei SteinsvigenSikker på at dette er hydraulikk- og ikke VPs vanlige servostyring, med wire fra styresnekka og bak til servoforsterket styresylinder festet innvendig på skjoldet? Har du reimdrevet pumpe med slanger bak til styresylinder? Ikke sikker på hvor eventuell slark her kan oppstå, men mener å huske, av egen erfaring, at dette satt i styresnekka. Hei. nei eg er ikke sikker på at det er hydraulikk. Ja eg har remdrevet pumpe ja og mener at slangene går bak til styre sylinder. mener bestemt at styre snekka har slarken kan justeres eller er det bare slitasje? Frode Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.