Jump to content

Hilsen fra Trudelutt på årets første tur

Lars H.

Recommended Posts

Er det noen som har noen bilder fra bukta på nordsiden av kommersøya?

Er det fint å ligge der?

Har lagt merke til at alle bildene (tror jeg) som jeg har sett av Trudelutt

kommer fra den trebrygga.

Selvom jeg har hatt båt i indre Oslofjord i 10 år, har jeg aldrig vært der.

Blir vel gjort noe med det denne sommeren tenker jeg.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.

Velkommen til årets sesong, Lars. Vi ligger på Borgen sammen med Sætremafian og Tine IV. Utrolig flott båtvær. Har skrapt teaki hele dag. I morgen blir det lakking. Nå er livet vært leve for oss båtfolk. :cheers:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her et bilde til fra Fantebukten på Kommersøya, tatt nordover. Her er det stappfult i sesongen og en ligger med landfortøyning og anker. Ytterst er det svært dypt, så legg ankeret laaangt ut!

101_0165.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du blir kansje på øye du Lars , var et mega vindvær på tur hjem idag .Satt oppe å kjørte og blei passe våt , regner med at du ikke går over fjorden enda om det ikke har roa seg litt da . Fikk alarm på den ene motoren rett før indrehavn , så måtte gå på en motor siste biten inn . Alt vannet er borte på den ene motoren, så da blir det jobbing imårra . Godt det ikke skjedde utpå fjorden , for det var store bølger å mye vind .Hadde ikke vært morro å gått på en motor i det været om det hadde gått .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Vet ikke når du var utpå fjorden, men da vi passerte Tofteholmen (på nordsiden denne gang) mot Son i 13 tiden, økte vinden brått på til 11m/s, men ikke mer enn drøyt 1m sjø. Dog, den kom selvfølgelig inn på tvers. Men har da hatt det mye verre enn det mange ganger over fjorden. Det var bare å følge litt med på når de største sjøene kom, så ble det en fin søndagstur i solskinnet hjem. Men får vel snart ta en tur over til Horten indre havn å fylle opp litt mer drivstoff. Nålen står ned på det røde feltet nå, så er det grums på tanken, er det fare for at det virvles opp med litt sjø.

Så etter deg på Kommers, men forsto at du vel hadde dradd rett til Borgen.

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kom dere over før det starta for fult dere da , var passe vått oppe på fly'n . Morro var det jo men , når jeg la meg i marsjfart på ca 20 .Så mærka jeg lite det , så lenge det varte . Våkna fort da alarmen gikk , sikkert lekk et sted i vannvarmer'n .Noe rallamikk det der . Ja som du sjønner gikk jeg rett til borgen , men vi sees vel snart .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvor finner man slike grafiske presentasjoner fra forskjellige steder?

Blåste jo litt idag, men ikke mer en frisk bris vel? Føltes som vinden var ganske jevn og ikke mye vindkast med mye høyere hastighet. Lå på Lyngholmen ved Hankø/Selvik, og observerte litt defra. Dro hjem og var vel ved Strømtangen i 15-16 tiden tipper jeg. Dro gjennom Strømsund...

Var litt sjø på utsiden av Strømtangen. Hadde nok bygget seg opp litt siden det blåste stort sett i hele dag.

Redigert av OLPI (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...