Khaoz Startet 17.April.2009 Link til dette innlegget Startet 17.April.2009 (redigert) Fant denne båten som står til salgs nå Reagerte litt på hvordan den sto. Ser ikke dette litt snaut ut for en 29 fots båt? Eller er det bare jeg som er pysete? Er ikke sikker på om jeg jeg ville gått under den med bunnstoffrullen gitt. Redigert 17.April.2009 av Player (see edit history) Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
Honduras Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Denne ville jeg nok kjøpt ferdig stoffet ja... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
"Mathilde" Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Er ikke dette taburetter som mer er ment til å sitte på Tydelig at det ikke følger med noe opplagskrybbe til denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 For meg ser det ut til at disse "taburettene" er snekret sammen av 2x4, og at de tåler noen tonn. Såfremt de to taburettene akter ligger an mot en tilstrekkelig stor og plan anleggsflate under skroget så ser jeg ikke noen større problemer med denne løsningen. Men nå er vel ikke jeg kjent for å ha en spesielt velutviklet risikoaversjon... Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
"Mathilde" Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Nei. Taburettene er sikkert veldig solide - så lenge kraften (dvs vekten av båten) er rett nedad. Det er nok mer sideveis krefter, som følge av vindkast, som her kan få konstruksjonen til å svikte. Men det kan jo tenkes at oppstillingen er rent midlertidig i påvente av raskt salg. Ikke vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 når jeg henta stålbåten fra land når jeg kjøpte den sto den på 2x4" bettar og 2x4" oppunder lista så det tåler mye mere en man tror endog hadde ikke jeg turt............ brukte 2x6" og dobbelt så mange som forrige eier krybbe er nok uansett det beste - alt annet kan skli med mindre man virkelig bruker hue med kjetting som låser i mellom etc Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
roaldbj Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Dette er "standardoppsettet" for båter i havna vår. De to aktre støttene er plassert der hvor skroget har best bærekraft. Den fremre er trolig plassert under spanter og hvor kjølen er svært sterk. Dette er et godt opplag. Jeg ville ut fra bildet ikke hatt noen som helst betenkeligheter ved å observere båten videre i forhold til eventuelt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.