Jump to content

Overflod av Kalsium Klorid!

Permo Electronics A/S

Recommended Posts

Hei og goddag i denne nye storstua,

Her kan vi vel få det bra....

Til saken,

Jeg kjøpte i dag morges en sekk slik "tørrballstoff" hos Felleskjøpet i Sarpsborg. (50kg. kr 130,-)

Min langt fremskredne alder (og stoffets holdbarhet om ikke knusktørr lagring?) tatt i betraktning erkjennes at jeg neppe får bruk for alt dette i min tid!

De som finner det bryet verdt kan derfor nærmest vederlagsfritt avhente et antatt årsforbruk hos meg i Sarpsborg.

mvh

Fred T.  4141 5069    6916 5686

• 5 år senere...

Siste rest av sekken jeg hadde ble kastet for ca. et år siden - begynte å bli litt klissete. Men den var kjekk å ha. I tillegg til i båten om vinteren brukte jeg det også med godt resultat under huset i en slags kombinert kryp/bruks/vinkjeller hele året. Kjøp av en slik sekk anbefales, men 50kg. er mye - så det er kjekt om man har noen å dele med.

mvh

Fred (T)

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Der ser vi hva som skjer når man sjekker riktig gamle tråder - vips dukker det opp både den ene og den andre bekjente!

Men CaCl har flere bruksområder her også, ikke bare i båt. Men neppe i radiostasjoner (du kommer til FieldDay, Fred?)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Siste rest av sekken jeg hadde ble kastet for ca. et år siden - begynte å bli litt klissete. Men den var kjekk å ha. I tillegg til i båten om vinteren brukte jeg det også med godt resultat under huset i en slags kombinert kryp/bruks/vinkjeller hele året. Kjøp av en slik sekk anbefales, men 50kg. er mye - så det er kjekt om man har noen å dele med.

mvh

Fred (T)

-----------------------------------------------------------------------------

Hva med å pakke om resten sekken til 1/2 kilos poser etter en har delt og forseile de.

-

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Hei

Unskyld min uvitenhet,men vordan bruker dere calsium klorid til å avfukte en båt ( er ikke dette veisalt )??

Dette er etter beste vitende samme stoff som er i tørrball-dingsene. Og bruken: Man tar en av konas strømpebukser - uten alt for store huller i - og fyller i passende mengde. Henger så dette opp over en bøtte e.l.

mvh

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...