Rormann Startet 19.April.2009 Del på Facebook Startet 19.April.2009 Lagrer ofte spor på min Gamin 520s etter turer, slik at jeg kan ta samme turene senere. Men etterhvert blir det liggende veldig mange slike streker og det blir en spagetti utav det. På min gamle Eagle plotter kunne jeg gå inn på hver enkelt tur og velge hvilke som skal være synlige eller ei. Det får jeg ikke til på min Garmin ? Er dette mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg bruker å laste spor-loggene over på laptoppen og slette de fra Garmin enheten. Jeg synes det er lettere å administrere det derfra.. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Har du fått tak på programvare der du kan bearbeide informasjon fra Garmin 520/525? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Jeg uttalte meg på generelt grunnlag, har ikke den eksakt samme enheten. Kan man ikke koble denne modellen til pc(USB)? Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Nei, det er mulig å kopiere over spor og waypoints til SD-kort, men jeg har ikke funnet programvare som kan bruke denne informasjonen. Hadde vært greit å kunne lage ruter på PC og så overføre disse til plotteren via kortet. Sitér dette innlegget Link to post
Rormann Svart 19.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2009 Er egentlig skuffa over Garmin. Hadde en billig Eagle plotter før med veldig god manual og mer logisk menu spør du meg. Å velge hvilke spor/ruter man skal ha synlig på kartet til enhver tid burde være en enkel og selvsagt ting...? Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Hvis det ikke går i MapSource, så har ikke jeg noen andre forslag nei.. Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Mapsource fungerer bra Mvh DWC Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Mapsource fungerer bra Betyr det at du får sett spor og laget ruter i MapSource og så overført fra/til 525 (eller 5serien) plotter? Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Det stemmer det er det bare og overføre data til minnebrikken og overføre til pc ved og åpne mapsource trykk på overfør på filmenyen deretter trykker du på motta fra enhet da går alt av seg selv. Når du skal fra pc til garmin gjør det samme bare trykk overfør til enhet deretter putter du minnebrikken i plotteren Hvordan du overfører til fra finner du på side 27 i denne manualen http://www8.garmin.com/manuals/notavailabl...rukermanual.pdf Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Supert, dette må jeg prøve! MapSource må vel aktiveres i forbindelse med et produkt, har du fått aktivert dette mot plotteren? Hvilken plotter bruker du? Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 (redigert) Hei Slutter meg til nest siste innlegg, men presiserer at du trenger en spesiell enhet for å overføre data til/fra minnebrikken og til/fra PC. Til og med MapSource 6.5 kunne du lage ruter i MapSource. Dette er nå overført til nRroute. Det gjelder også GPS Tracking. Ragnar Redigert 19.April.2009 av rag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 19.April.2009 Del på Facebook Svart 19.April.2009 Når du kjøper ett kart fra Garmin følger mapsource med de fleste Garmin plottere av nyere data klarer topo og bluchart kart du trenger ikke og gjøre noe med plotteren det er bare og overføre som beskrevet. Jeg har 4008 bruker bluchart når jeg er i Oslofjorden og topo kart når jeg er på Mjøsa da Garmin ikke har bluchart over Mjøsa det er veldig enkelt når du har prøvd litt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.