HCO Startet 20.April.2009 Del på Facebook Startet 20.April.2009 Når jeg først er igang med å tigge råd: Hvor kan jeg (i Oslo-området) få kjøpt finér som egner seg til påhengerbrakett? Gjerne til en hyggelig pris... Jeg skal erstatte denne platen, og samtidig lage den noe høyere (ca 10-15 cm høyere): Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Runner Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Maxbo - "Finskeplate" - Rødbrun farge. Eneste som er skikkelig vannfast. Brukes vanligvis av murer'n til forskalling. Finnes i ulike tykkelser,. Jeg la sammen to 12 mm for å få tykkelsen. IKKE bruk den vanlige kryssfineren i båtbutikken. Den er kun til innebruk. Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
HCO Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Det ble Maxbo, ja. 3 plater måtte legges sammen. Jeg rubbet de litt og limte med Sika. Får håpe det fungerer - det blir jo også holdt sammen av boltene. Slik ser det ut nå, etter jevning av kantene med båndsliper, priming og 2 lag felglakk: Når det gjelder høyden, feiget jeg ut litt. Den er derfor bare 3 cm høyere enn den opprinnelige. Jeg ønsker å ha muligheten for å motorseile med motoren i lo. Redigert 18.Mai.2009 av HCO (see edit history) Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Runner Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Det ble jo riktig så lekkert. (Min har fortsatt den originale brune fargen og er litt takkete etter sagen. Så jeg tror jeg lar være å publisere den på web.) Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
Seilaren Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Det ble Maxbo, ja. 3 plater måtte legges sammen. Jeg har hatt det samme på min brakett på båten nå i tre år uten noen problemer... Men har lagt polyester oppå, slik at vann ikke skal trenge seg inn mellom fineren... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.