kællen Startet 21.April.2009 Del på Facebook Startet 21.April.2009 Hei har nettopp kjøpt meg nytt ekkolodd til snekka med innvendig svinger. Og har etter og bladd litt her sett at det er vannlig og lime disse innvendig, men lurer på om jeg kan lage til ett kar (uten bunn) sette dette på skroget innvendig fylle det med f eks hydralikk olje og plassere svingeren oppi der. Takk for alle innspil. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Det går helt fint, og var også den vangliste måten å gjøre det på inntil epoxyen gjorde sitt inntog. Bare sørg for at det blir tett, slik at du ikke får oljesøl over hele båten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Du kan gjøre det sånn. Delene får du kjøpt hos en rørlegger for en hundrelapp. Sitér dette innlegget Link to post
laeluks Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Du kan også bruke matolje (soyaolje?). Det gjorde fattern i sin Bayliner en gang. Funket som bare det :) Lars Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Det kan kanskje være lurt å prøvemontere først for å sjekke at signalet er OK? Det kan bli feil dersom huden (skroget) ikke er helt homogen under svingeren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ruby Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Som NilsPils foreslår, er det lurt å sjekke plasseringen før man limer fast noe. Jeg puttet svingeren oppi en plastpose med litt vann i, og la denne mot skroget innvendig der jeg ønsket å plassere svingeren. Da får du tilnærmet like forhold for svingeren som når den er ferdig montert. Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Jeg brukte lakserolje, det funker også helt glimrende. I tillegg var det ganske fornøyelig å se uttrykket til jenta bak disken i apoteket da jeg skulle ha en liter lakserolje... Kunne se at hun lurte voldsomt på hva all den lakseroljen skulle brukes til Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) Jeg limte svingeren bare direkte på skroget med epoxy, fungerer veldig bra for meg. Redigert 21.April.2009 av Fevik 21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Gamle eier på min nidelv hadde satt giveren rett oppe i en 2L iskremboks hvor han hadde skåret ut bunn og festet boksen og giveren med sikaflex til skroget og brukt vanlig matolje. Han hadde ikke dekket til boksen engang. Fungerte fint som bare det, men jeg har nå byttet ut dybdemåleren med en kombinert dybdemåler og GPS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.