Jump to content

Hvordan kan jeg fjerne "melkehvit" lakk?

Pjolter

Recommended Posts

Hei folkens,

I fjor høst, litt vel sent, ble det lagt et lag med D2 på overbygget.. Om det var fugt i luften, eller for kaldt vet jeg ikke, Men resultatet er en svakt melkehvitt lag med lakk.. og det er jo ikke pent.

Så nå er tiden kommet til å få gjort noe med det, Hvordan er den beste måten?? Det er 7 lag med D1 edel. og 4 strøk lakk,, Og det siste fatale laget i tillegg.

Er det mulig å pusse med D1? svakt,, for så å fortsette med D2?

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Jeg gjorde samme tabbe i fjor vår etter å ha skrapa bort all olje og mettet med D1, da jeg var kommet til 5 strøk med D2 blr det gjort litt sent en ettermiddag, da ble halve båten helt grå/hvit, jeg opplevde det at der det var skjedd hang ikke oljen i det heletatt, så var bare å finne frem varmepistol og skrape å begynne på igjen. Surt var det men kom på vannet til slutt.

Tidligere GABBA 2

Hvis feilen er bare på det siste strøket (duggmatting?) må vel det enkleste være å matte ned bare det siste strøket, og så legge på ett par nye strøk. Er vel mye fuktigere i luften på høsten enn det er nå, så det kan være du fikk litt dugg på lakken før den var tørr.

Takk for tips. Er du sikker på at det er mulig med D2? Man skal jo i teorien ikke slipe mellom lakk strøkene på Owatrol?

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Såkalt duggmatting på D2 har jeg opplevd flere ganger. Det skjer gjerne når en er utålmodig etter å få båten på vannet om våren. Matter ned med sandpapir og gir et nytt strøk når det ikke er fare for dugg eller regn. Blir helt "strøkent".

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...