Pjolter Startet 21.April.2009 Link til dette innlegget Startet 21.April.2009 Hei folkens, I fjor høst, litt vel sent, ble det lagt et lag med D2 på overbygget.. Om det var fugt i luften, eller for kaldt vet jeg ikke, Men resultatet er en svakt melkehvitt lag med lakk.. og det er jo ikke pent. Så nå er tiden kommet til å få gjort noe med det, Hvordan er den beste måten?? Det er 7 lag med D1 edel. og 4 strøk lakk,, Og det siste fatale laget i tillegg. Er det mulig å pusse med D1? svakt,, for så å fortsette med D2? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Honduras Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Hvis feilen er bare på det siste strøket (duggmatting?) må vel det enkleste være å matte ned bare det siste strøket, og så legge på ett par nye strøk. Er vel mye fuktigere i luften på høsten enn det er nå, så det kan være du fikk litt dugg på lakken før den var tørr. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Link Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Jeg gjorde samme tabbe i fjor vår etter å ha skrapa bort all olje og mettet med D1, da jeg var kommet til 5 strøk med D2 blr det gjort litt sent en ettermiddag, da ble halve båten helt grå/hvit, jeg opplevde det at der det var skjedd hang ikke oljen i det heletatt, så var bare å finne frem varmepistol og skrape å begynne på igjen. Surt var det men kom på vannet til slutt. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Pjolter Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Hvis feilen er bare på det siste strøket (duggmatting?) må vel det enkleste være å matte ned bare det siste strøket, og så legge på ett par nye strøk. Er vel mye fuktigere i luften på høsten enn det er nå, så det kan være du fikk litt dugg på lakken før den var tørr. Takk for tips. Er du sikker på at det er mulig med D2? Man skal jo i teorien ikke slipe mellom lakk strøkene på Owatrol? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Smurph Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Mener du kan våtslipe D2 med D1 og våtslipepapir? Er ikke det anbefalt prosedyre når du legger på nye strøk? Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
NilsPils Svart 23.April.2009 Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Såkalt duggmatting på D2 har jeg opplevd flere ganger. Det skjer gjerne når en er utålmodig etter å få båten på vannet om våren. Matter ned med sandpapir og gir et nytt strøk når det ikke er fare for dugg eller regn. Blir helt "strøkent". Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.