Jump to content

Erfaringer med Raymarine A50d plotter?

blueline

Recommended Posts

Har noen erfaring med Raymarine A50d plotter og ekkolodd? Skal kjøpe plotter med ekkolodd og er i tvil hva jeg skal kjøpe. Får Raymarine instrumenter med båten og mulighet for motordata til plotter og er derfor fristet til å kjøpe denne plotteren. Hvor godt er det kartet som følger med plotteren? Har forøvrig kun erfaring med Garmin plottere på sjøen og er godt fornøyd med det.

A50D er ny så det er vel begrenset med erfaringer med denne. Den nye A serien kjører nærmest samme software som C og E serien så dette er brukervennlige og avanserte instrumenter. Bortsett fra radar og Seattalktilkoblinger kan den gjøre det samme som storebrødrene. Ekkoloddet på 500W som er innebygd er det samme som i DS500x og DS600x, teknologien er den samme som i DSM30 og 300 som brukes sammen med C og E serien. Dette er et ekkolodd som baserer seg på avasert digitalfilteringsteknologi og er noe av det beste på markedet. A50D har en lyssterk skjerm og er mye raskere enn forgjengeren A60 og A65.

Siden A50 ikke støtter det orginale Seatalknettverket, men Saetalk ng som er NMEA 2000 med ustandard kabling, tviler jeg på at A50 vil interface noe bedre mot Raymarineinstrumenter enn eksempelvis Lowrance HDS vil gjøre.

Er nok ingen tvil om at A50D sammen med den nye Lowrance HDS er de beste og mest avanserte 5" kombiinstrumenter på markedet.

Jeg har både Raymarine og Lowranceinstrumenter, jeg har E80 og har også 2 Lowrance 5 tommere, LMS-525 og HDS-5. Vanskelig å anbefale den ene framfor den andre av A50D og HDS-5, du vil helt sikkert bli kjempefornøyd uansett hvilken du velger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...