Eyghtene24 Startet 21.April.2009 Del på Facebook Startet 21.April.2009 Jeg mekker på båten i disse dager, og ønsker å korten ned på lengden på wiren som går fra motorkontrollhåndtaket til motoren. Må jeg kjøpe ny wire med riktig lengde, eller fins det en enkel måte å kappe wiren på slik at lengden blir riktig og feste endestykket tilbake? (Festing av endestykket til wiren er problemet.) I så fall må jeg ha et spesielt verktøy for ¨gjøre dette? Hadde satt stor pris på å få info og beskrivelse om dette fra noen som har peiling her på båtplassen!! Bjørnar Sitér dette innlegget Link to post
TLSA Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Byttet akkurat wire selv. Kjøpte ny på maritim slependen. De koster ikke allverden, gav 300kr for 15 fot wire. De må jo byttes en gang uansett. Og så er det digg med en konsoll som går lett og. Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
knutza Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 (redigert) Jeg har engang kortet ned en telflex styrekabel. Jeg klippet av endestykket og boret ut wiren som satt fast inni endestykket. Jeg sølvloddet fast endestykket igjen, og dette holdt. I tillegg måtte de delene som sitter på strømpen tas av og flyttes over. Det var en masse jobb og lite lønnsomt prosjekt. Bare det å få endestykket på strømpen av var en plage som kostet masse tid og bannskap. Redigert 22.April.2009 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.