Jump to content

Innkorting av wire til motorkontrollen

Eyghtene24

Recommended Posts

Jeg mekker på båten i disse dager, og ønsker å korten ned på lengden på wiren som går fra motorkontrollhåndtaket til motoren. Må jeg kjøpe ny wire med riktig lengde, eller fins det en enkel måte å kappe wiren på slik at lengden blir riktig og feste endestykket tilbake? (Festing av endestykket til wiren er problemet.)

I så fall må jeg ha et spesielt verktøy for ¨gjøre dette?

Hadde satt stor pris på å få info og beskrivelse om dette fra noen som har peiling her på båtplassen!!

Bjørnar

Jeg har engang kortet ned en telflex styrekabel. Jeg klippet av endestykket og boret ut wiren som satt fast inni endestykket. Jeg sølvloddet fast endestykket igjen, og dette holdt. I tillegg måtte de delene som sitter på strømpen tas av og flyttes over. Det var en masse jobb og lite lønnsomt prosjekt. Bare det å få endestykket på strømpen av var en plage som kostet masse tid og bannskap.

Redigert av knutza (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...