Jump to content

oljefiltertang utenbords

froesak

Recommended Posts

Har du forsøkt å skru det ut med hendene?

Før jeg skrur på ett nytt filter på bil,båt,påhenger osv fukter jeg pakningen med ett par dråper olje og drar det til med håndkraft. Ikke bruk tang for å sku det fast, bare unødvendig og ris til egen bak.

Da får du løsnet det rimelig greit med håndkraft når du skal ha det av igjen.

Har aldri hatt en lekkasje enda på de siste 25 åra jeg har skrudd filter for hånd.

På større filter i større maskiner er det sikkert en annen setting, men her snakker vi om småfilter.

Stemmer det Hoduras skriver. Oljefilter skal skrus til med håndkraft og ikke hardt. Mener det er inntil og så 1/4 omdr. Pakningen må smøres med litt olje så den ikke bretter seg, da blir det bare søl når man starter;)

Om det sitter hardt og man ikke har verktøy riktig tilgjengelig, har man jo grøftekantenmekk varianten: Bruk rørtang, når dette ikke fungere og alt er bare rot, kjør en skrutrekker igjennom og håp på det beste... hehe.. ANBEFALES IKKE

MEN: man får mange varianter avtagere, feks med bånd eller kjede, de får man som regel lurt imellom trange steder. (Biltema tror jeg har slike)

Redigert av Usher (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...