froesak Startet 22.April.2009 Link til dette innlegget Startet 22.April.2009 Hei noen som vet hvor man får tak i tang til og skifte oljefilter på en tohatsu 30 hk 4-takt de jeg har funnet passer ikke, da de er for store. det er også veldig trangt der. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Har du forsøkt å skru det ut med hendene? Før jeg skrur på ett nytt filter på bil,båt,påhenger osv fukter jeg pakningen med ett par dråper olje og drar det til med håndkraft. Ikke bruk tang for å sku det fast, bare unødvendig og ris til egen bak. Da får du løsnet det rimelig greit med håndkraft når du skal ha det av igjen. Har aldri hatt en lekkasje enda på de siste 25 åra jeg har skrudd filter for hånd. På større filter i større maskiner er det sikkert en annen setting, men her snakker vi om småfilter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
TLSA Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 (redigert) Stemmer det Hoduras skriver. Oljefilter skal skrus til med håndkraft og ikke hardt. Mener det er inntil og så 1/4 omdr. Pakningen må smøres med litt olje så den ikke bretter seg, da blir det bare søl når man starter;) Om det sitter hardt og man ikke har verktøy riktig tilgjengelig, har man jo grøftekantenmekk varianten: Bruk rørtang, når dette ikke fungere og alt er bare rot, kjør en skrutrekker igjennom og håp på det beste... hehe.. ANBEFALES IKKE MEN: man får mange varianter avtagere, feks med bånd eller kjede, de får man som regel lurt imellom trange steder. (Biltema tror jeg har slike) Redigert 22.April.2009 av Usher (see edit history) Sitér dette innlegget “Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks." Link to post
Honduras Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Eventuelt kan du bruke en snor eller tynt tau, slå det mange ganger rundt filteret og dra. Alternativ hvis det er skikkelig trangt eller du må bruke verktøy men er langt til havs... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lazyjack Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Bank en skrutrekker inn langt ute på filteret. Da får du godt tak og skrur det enkelt av. Har alltid gjort dette på filtere som har vært gjenstridige. Det skal jo kastes etterpå uansett. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Hei, Biltema har noen oljefilteravtrekkere for mindre diametere. Prøv art. nr. 12-976, 12-977 eller 20-322. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.