Jump to content

Gummibåt - Hvor Kjøpe?


PiperBill

Recommended Posts

Hadde en 2.7 meter "Four Seasons" gummibåt på bestilling hos en leverandør i Arendal. Prisen på kr7080 ferdig levert var bekreftet og jeg ventet spent på båten, som skulle leveres i  oppkrav. Fikk et brev fra firmaet i dag sammen med innbetalingsgiro på kr7350,- og beskjed om at det ville koster enda kr450 ekstra dersom jeg fortsatt ønsket å betale oppkrav, pluss kr200,- i tillegg dersom båten skulle fraktes til min bostedsadresse. Jeg skulle slippe de ekstra 200,- dersom den kunne leveres direkte til min arbeidsplass.

 

Jeg blåser i hele bestillingen og har sendt beskjed om det.

 

 

The bottom line……Kan noen anbefale et bra sted å kjøpe gummibåt har på Østfold – Oslo område?

 

 

Cheers

 

 

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Smart Club selger Zodiak billig. Smart club har også 200% prisgaranti. Kjøper du Zodiak vet du i hvertfall hva du får.

Mener at  en 260cm lang med alu dørk og oppblåsbar kjøl kostet 8 tusen++, de hadde også en ?240cm til 6-7 tusen.

De har Zodiak i Oslo, men du kan vel ringe Råde og høre der hvis det er nærmere.

Link to post
Share on other sites

Heisan !

 

Ja - Ravn's garage er absolutt å anbefale. Hyggelige folk ! - Og ikke minst pga. beliggenheten er det jo en fin biltur dit. Båstad er ikke akkurat der man forventer å finne en slik butikk....

 

 

Hilsen Lars,

Kaptein

S/Y Hybris

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Link to post
Share on other sites

Malfix i Oslo har gummibåter.  Få en pris av Roger Wattum før du kjøper.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei båtfolk, tar denne tråden opp igjen, med litt ny vri på spørsmålet  :sad:

 

Snuser for tiden på Gummibåt/Rib, har veldig sans for Valiant D-250 (Rib), lurer derfor på om noen har erfaring med handel av slike båter i utlandet  :rolleyes:

Er det noe å spare?

 

Eller kanskje KOB skal bytte, siden han bytter moderskip  :sad::wink: hva sier du KOB ?  :lol:

 

Ha en strålende båtkveld  :sad::rolleyes:

M/B Månestråle

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Eller kanskje KOB skal bytte, siden han bytter moderskip  :rolleyes: :rolleyes: hva sier du KOB ?  :sad:

Dessverre, ingen planer om å bytte. Heller ikke plass på budsjettet.  :sad:

Vi monterer snap daviter og brakett for motor på Hannah III, som vi hadde det på Hannah II.

 

Forøvrig ville jeg ikke trodd at det var så mye å spare på å handle utenlands? Besparelsen kan vel måles i %, og med en tross alt begrenset investering blir vel den mulige besparelsen også begrenset? Kjenner ikke til noen som har kjøpt gummibåt utenlands.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...