Rune Tangen Startet 24.April.2009 Del på Facebook Startet 24.April.2009 Hei, Da er jeg kommet til maling delen av "restaureringen" av min gamle Marna. Lurer da på om det er noen spesiell fargekode som dere bruker. type maling, erfainger etc.. setter stor pris på svar. rune Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 På Sleipneren jeg hadde for en tid tilbake brukte jeg blå hammerslagslakk. Denne er veldig sterk og tåler ganske høye temperaturer. På Sabben jeg har nå brukte jeg svart Arcanol til grunning og blå Bengalakk som toppstrøk.. Om du ikke er så nøysom på at fargen skal være orginal så ville jeg brukt hammerlakk, denne er veldig sterk og god! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Hammerslagslakk er vel og bra, men jeg kan vanskelig se for meg en MARNA med denslags . . . . Slik som jeg var vant med å se de motorene hadde de en jevn, forholdsvis mørk grønnfarge, men jeg har dessverre ingen fargekode eller RAL å bidra med. Har du forsøkt å kontakte de som nå driver med Marna i Mandal? Eller kanskje karene i motorgruppen i Gokstad kystlag i Sandefjord har et tips til deg? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
#cobra Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 heisann ville kontaktet dem på marna i mandal,de er veldig behjelpelige der.... var innom der da jeg skulle kjøpe maling ......da sa de at de hadde maling som det kunne selge(men denne er dyr),men de rådet meg til å gå en annen plass å handle 2 komp maling istedet......det kaller jeg service....fargekoden fikk jeg også ,og motoren fikk sin rette farge,med bedre maling......den riktige grønnfargen...... mener også at det er samme farge som volvo penta bruker,men dette må event sjekkes ut..... noen av marna motorene er helt like som noen av volvo pentaene,,,,,tror jeg er ikke helt sikker. men her har du eventuelt telefon nummer Marna Motor AS Langgata 10, 4515 Mandal 38 26 48 25 mvh #cobra Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.April.2009 Del på Facebook Svart 27.April.2009 mener også at det er samme farge som volvo penta bruker,men dette må event sjekkes ut.....noen av marna motorene er helt like som noen av volvo pentaene,,,,,tror Marna Motor AS Langgata 10, 4515 Mandal 38 26 48 25 mvh #cobra Ja, Marna ble til og med solgt som VP en periode. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Jeg spurte Marna Fabrikken om det samme for en tid tilbake og fikk beskjed om at de brukte Penta-grønn på sine motorer. ..og bare for å ha sagt det, hammerslagmaling er ikke pent på motorer. Ser "hjemmemalt" ut. Som grunning er biltemas 2-komp "primer for plast og metall" veldig bra. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sleipner93 Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Syns Sleipneren min ble riktig så fin den gangen jeg malte den med lyseblå hammerslagslakk.. : Sitér dette innlegget Link to post
Nordvesten Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 enig med sleipner hammerslaglakk som e tingen Sitér dette innlegget - Ekte båtfolk dør aldri de bare lukter sånn - Medlem av "7-knops klubben" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.