Jump to content

Noen flere med Skibsplast 490VS/HT her?

TomasK

Recommended Posts

Hadde vært litt artig å kommet i kontakt med andre som har Skibsplast 490VS eller HT utgaven for utveksling av tips og triks. Alle mennesker er forskjellige og dermed blir gjerne båtene forskjellige også, siden folk har ideer og tanker andre kanskje ikke har kommet frem til ennå. :)

Selv er jeg akkurat ferdig med å legge opp nytt elektrisk anlegg. Dvs det begynte med at jeg ville installere turteller og tilt/trim indikator. Ble naturlig å installere et bryterpanel også. Dermed ble det nye kraftigere kabler fra batteriet og frem med skikkelig felles jordingsskinne. Fikk også kjøpt original kabelsett fra kontrollboksen til turteller og trimindikator slik at jeg slapp å kutte og spleise kabler derfra. :)

Neste blir nå å få installert litt lys her og der. Kjekt (og ikke minst koselig) å ha når mørket kommer snikende. Lettere å finne ting også.. :) I tillegg har jeg bestilt meg et ekkolodd, så det må også kobles til og ordnes med.

• 4 uker senere...

Jeg har nå hatt en 490VS i 1,5år. Har ikke så mange tips, men har fixet oppbevaringsrommene under sidebenkene. Rommene hadde originalt åpning på sidene og det syntes jeg var tungvindt. Disse ble tettet og sparklet før jeg malte hele båten inni. Nå har jeg åpninger med lokk under sitteputene. Mere oversikt over oppbevaringsrommene og får plass til mere ting. Ikke faller ting ut heller.

I tillegg så har jeg reparert førerstolen: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry724429

Blir spennende å se om det holder i lengden. Har holdt til noen timers bruk nå ihvertfall uten at jeg har merket noe til at det har løsnet.

Redigert av baltazar (see edit history)
  • 1 år senere...

Jeg har nå hatt en 490VS i 1,5år. Har ikke så mange tips, men har fixet oppbevaringsrommene under sidebenkene. Rommene hadde originalt åpning på sidene og det syntes jeg var tungvindt. Disse ble tettet og sparklet før jeg malte hele båten inni. Nå har jeg åpninger med lokk under sitteputene. Mere oversikt over oppbevaringsrommene og får plass til mere ting. Ikke faller ting ut heller.

I tillegg så har jeg reparert førerstolen: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry724429

Blir spennende å se om det holder i lengden. Har holdt til noen timers bruk nå ihvertfall uten at jeg har merket noe til at det har løsnet.

Jeg har en 490vs båt som jeg kjøpte her i høst, jeg hekta på en yamaha 90 hk som jeg hadde liggende, forøvrig en frisk og flott motor.. Denne båten skal jeg selge i løpet av våren billig.. Jeg synes den var veeeeldig kjedelig i vannet,, gikk svært kjedelig i sjøen med denne motoren,, mulig jeg hadde hatt en bedre opplevelse med en 140 hk.. Denne flotte båten er til salgs,, hel og fin med heeelt ny kalesje og en del utstyr ( ny kalesje også) selges for kr 36.000,- med registrert henger..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...