Capt'n Startet 25.April.2009 Link til dette innlegget Startet 25.April.2009 Har nesten tilsvarende lampe som dette: Dette bildet fant jeg bare på nettet, men lampen ser tilsvarende ut. Det er bryter på ringen rundt, men ingen skruer. Jeg kan snu hele lampen rundt, men er redd for å vri av noen ledninger dersom jeg fortsetter å snu lampen rundt og rundt. Er det noen som vet hvordan jeg åpner en slik lampe. Må få skiftet lyspære. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Grand Banks jr Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Kan du holde fast ringen rundt og kun vri glasset inni? - Vil tippe det er glasset inni som sitter i en vri-lås. Vil du slippe å bytte lyspære igjen, bør du kjøpe led-lys erstatningspære ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
#cobra Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 har du prøvd å nappe ut hele greia Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Tja, tenkte på napping (og forsøkte), men tør ikke ta i for hardt. Men dersom det er slik at glasset kan vris inni ringen så skal jeg forsøke det. Håper det går. Capt'n Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Grand Banks jr Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Det er mange lamper som er slik at glasset inni kan vries. Der vil man også evt se skruene som lampen er festet med. - I ditt tilfelle sikkert bare 1 stk skrue, da hele lampen kan rotere... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
880 Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Ligner litt på lampene jeg har ombord, vipper ned glasset ved hjelp av et lit skrujern. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Capt'n Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 kjempeflott. Da har jeg to metoder som skal forsøkes senere i dag: vri glass eller vipp glass. 880: jeg antar at du har et lite spor i glasset da? Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
880 Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 880: jeg antar at du har et lite spor i glasset da? Mener at der er ett lite spor, skal sjekke senere i dag.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
880 Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Er litt usikker nu om det er samme lampe. Her en liten pil i glasset som markerer hvor man vipper ut. Glasset av. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Capt'n Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Hmm...akkurat ja. Glasset mitt flukter helt med metallringen, så det er en liten forskjell. Men jeg skal ned i båten i syvtiden, skal sjekke da. Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Regina III Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Du vipper lett ut "glasset" med en kniv. Men OBS, kniven må inn mellom "glassplasten" og "festeplasten" ca 1 mm synbar ring, IKKE på kanten av den blanke ringen. Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Okidoki, da har jeg vært i båten, og der er et bittelite hakk i ene siden på glasset. Takk for hjelpa! Hadde nok gått noe tid før jeg fant dette uten Båtplassen. Hadde ikke lite nok redskap i båten, må oppgradere verktøykassen med et mikroskopisk skrujern (hadde ikke lyst til å ødelegge noen av knivene heller, og kjøkkenskuffen holder jeg meg viselig unna ). Da blir det kjøp av skrujern og skifting av lyspære i morgen. Takk igjen Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.