Kasund Startet 26.April.2009 Del på Facebook Startet 26.April.2009 Hadde eit uhell der påfyllingslokket til bensintanken sto åpen etter ei påfylling. Dette såg eg først 10dager etter påfyllinga. Det har vore greitt ver her på sunnmøre den siste tida, men litt regn har det no vore. Så korleis er det best å gå fram? Kondensfjerner? Bytte vannutskiller-filter? Tanken er heilt full, og er på ca 120liter. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 oiiiiii Du må tømme tanken ! Bensinen er ødelagt, men kan vel brukes i små mengder av gangen, blandet med ny bensin. På bilen, gresssklipper ol. Ikke på båten. Tanken må gjøres helt ren. Før ny Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 jeg hadde samme problemet på min,dog ikke fordi jeg hadde glemt tanklokket.. jeg gjorde som mekanikeren sa,og pumpet ut vannet ved å holde innsuget på pumpen i bunn av tanken da det er der vannet samler seg iom at vann er tyngre enn bensin. filteret til vann utskilleren ble byttet da dette var helt fullt med vann. har nå skjørt ca. 300 bensin igjennom ten noen form for problemer. en slik pumpe får du kjøpt på clas olson for under 100 lappen. Lykke til Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Kasund Svart 26.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2009 Ser ikkje ut som om det har regna så veldig masse dei siste vekene. Så greier eg å suge ut det som kanskje er av vatn frå bunnen i tanken då? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 26.April.2009 Del på Facebook Svart 26.April.2009 Finn deg en trepinne som du kan stappe helt til bunnen på tanken. Ta med pinnen til en bensinstasjon og spør pent om de kan smøre på litt vannpeilepasta på den. Stapp pinnen ned i tanken og du får da en indikasjon om hvor mye vann du har på tanken (pastaen endrer farge om den er i kontakt med vann). Om du har vann av betydning så pumper du lett ut vannet siden dette legger seg i bunnen av tanken. Om du ikke får utslag på peilepastaen så er vannet borte. Det er kun nødvendig å tømme hele tanken om du har grums og skitt i tanken, vann er lett å bli kvitt. En annen metode (ikke helt miljøvennlig) er å sette en slange helt i bunnen av tanken og pumpe ut i sjøen til du ser at du får regnbuefarger på sjøen... Det enkleste er selvsagt om du har bunnavtapping på tanken da er det bare og tappe til du får rent drivstoff.. Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 26.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2009 Iom at det ifølge yr.no ikkje har regna noko særlig, samt lite påfyllingshull, så tok vi sjansen på at det gjekk fint med ei flaske kondensfjerner. Var ute no, og motoren gjekk heilt fint. Prata også med ein mekaniker som jobba med fritidsbåta som meinte dette var problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.