Jump to content

Askeladden 605 2009 mod. kontra 2008?

Lopphavet

Recommended Posts

Jeg fikk en liten overraskelse etter å ha bestillt en 605 og fikk forståelse av at det var en av få 2009 modeller.

Er det noen som kjenner til forskjellene mellom 2008 0g 2009 modellen? En ting vet jeg er at kartplotter er Northstar 660. De ettermonterer 660 slik at den blir lik 2009. Men er det andre forskjeller.

Så er det Mercury Verado motoren. Er det noen som kjenner eventuelle forskjeller mellom 2008 og 0g 2009 modellen?

Fin om de som har noen kjennskap til dette gir meg innsyn. Jeg har en kontrakt som venter på underskrift.

Stein

Jeg fikk en liten overraskelse etter å ha bestillt en 605 og fikk forståelse av at det var en av få 2009 modeller.

Er det noen som kjenner til forskjellene mellom 2008 0g 2009 modellen? En ting vet jeg er at kartplotter er Northstar 660. De ettermonterer 660 slik at den blir lik 2009. Men er det andre forskjeller.

Så er det Mercury Verado motoren. Er det noen som kjenner eventuelle forskjeller mellom 2008 og 0g 2009 modellen?

Fin om de som har noen kjennskap til dette gir meg innsyn. Jeg har en kontrakt som venter på underskrift.

Stein

Mener 2009 skulle ha plotteren, samt CD/radio/høyttalere. Skal kun være dette som er forskjellig fra 08-mod. (kilde: www.askeladden.no ) Sjekk også om den er Securmark-merket fra fabrikk - dette kan ha startet i 2008, men ble ikke annonsert offisielt som standard før på 2009-modellene.

MEN hvis det er med 605 som med de fleste andre modellene av Askeladden, så har det ikke blitt produsert en eneste 2009-modell - i alle fall svært, svært få. De rakk imidlertid å oppdatere websiden før konkursen, der man ser hva som skulle kommet på 2009-mod.

Antar derfor at majoriteten av de nye 605-båtene som ennå finnes fra konkursboet, er 2008-modeller.

Redigert av arnstein156 (see edit history)

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Mener 2009 skulle ha plotteren, samt CD/radio/høyttalere. Skal kun være dette som er forskjellig fra 08-mod. (kilde: www.askeladden.no ) Sjekk også om den er Securmark-merket fra fabrikk - dette kan ha startet i 2008, men ble ikke annonsert offisielt som standard før på 2009-modellene.

MEN hvis det er med 605 som med de fleste andre modellene av Askeladden, så har det ikke blitt produsert en eneste 2009-modell - i alle fall svært, svært få. De rakk imidlertid å oppdatere websiden før konkursen, der man ser hva som skulle kommet på 2009-mod.

Antar derfor at majoriteten av de nye 605-båtene som ennå finnes fra konkursboet, er 2008-modeller.

Da jeg ringte forhandleren ble det sagt at det ble produsert noen få 605 av 09-modeller, og jeg antok derfor at det var det jeg ble tilbudt. Ikke underskrevet kontrakt sier 08 på begge.

Men jeg vet at det følger med cd/radio Northstar 660 09-modell. Ang. Securemark så var det et godt tips så det skal jeg sjekke ut.

Ang. Verado-motoren har jeg forstått i ettertid, etter første posting, at 08-modellen har forbedringen på kompressor og at forbruket er gått betydelig ned fra 06 eller 07-modellene.

Jeg håper iallefall at 08-modellen innbefattes av DENNE testen. Hvor troverdig selve testen og oppgitte forskjeller er, er en anne sak.

S

Redigert av Lopphavet (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...