Jump to content

diesellekkasje fra varmeren

Viking31

Recommended Posts

:cryin: Har Eberspercher dieselvarmer, og denne startet ikke i vinter etter 2 forsøk. Etter dette så hadde jeg sterk diesellukt i båten, men fant ikke noe galt fra selve tankene. Men da jeg skulle hente støvsugeren i det fremste skottet så så jeg diesel i bunnen der. Ikke så mye, men nok til at det ble ille lukt. Er det mulig at varmeren kan pumpe ut diesel selv om den ikke starter ? Da jeg startet den tidlig i vår, så var den helt normal, og ingen lekkasje.

Har du et lite tynt rør som stikker ut av eksos bendet under ebern, drenering for event vann som måtte slå inn eksosgjenomføringen? I såfall har det kommet ut der. Noe kan ha skjedd slik at den ikke glødet da du prøvde å pumpen alikevel sendte diesel inn i forbrenningskammeret. Mulig dette kan skje om du ikke har nok strøm på batteriene, eberm er ganske kresen på dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...