Ola 36 Startet 26.April.2009 Link til dette innlegget Startet 26.April.2009 Er det noen som kjenner til båttypen: Kuling 14.5 fot? Er den fortsatt i produksjon. Hvor blir/ble den produsert. Båten har et selvlensende system med en slange stuss som ventil. Er dette systemet fortsatt i bruk – Kan det byttes ut med andre system. Alt informasjon er av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Ola 36 Svart 26.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Jeg skal legge inn bilede i løpet av mandag. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 26.April.2009 Link til dette innlegget Svart 26.April.2009 Trodde ikke kuling hadde selvlensende båter i det hele tatt jeg (trodde det vatr båter som gikk utav produksjon for en mannsalder siden), men mulig jeg tar feil Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 jeg har en kuling 14 . der er selvlensesystemet tatt vekk og det er satt inn en vanlig kulekrane ,kranen står åpen når båten ikke blir brukt.det ser ut som det virker greit. jeg kjøpte båten i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Ikke prøv med for stor motor i denne båten. Krenger lett i sving og kjenner til 2 tilfeller hvor de har klart å velte båten under sving. Ikke min favorittbåt med tanke på opplevd trygghet ombord! Sitér dette innlegget Link to post
avanti 28 Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 (redigert) marinesenteret i bergen har delene til selvlensingen Redigert 27.April.2009 av avanti 28 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ola 36 Svart 27.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Takk for mange tilbakemeldinger Legger inn foto Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Hei Kuling 14,5 kjenner eg til, har vært noen timer i forskjellige sånne. De ble i utgangspunket produsert av et firma som het Viggo R Biering eller noe sånt, senere ble de laget av Strandvik plast. Tviler på de blir laget lengre.. Båten er grei den, går greit men er ikke særlig sjødyktig i høy sjø. planer med en 6 hk og en person.. Håper det var til litt hjelp. :) Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Enes 44 Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Hadde selv en Kuling for mange år siden, men den var ikke selvlensende. Utrolig lett drevet båt, som planer med liten motor. Jeg hadde en 20hk. på den, og det gjekk unna. Men spesielt stabil var den ikke. Naboen hadde samme båt, men selvlensende utgave. Og mener å huske at den var godkjent for 9,9Hk. Men hvem som produserte disse båtene er jeg ikke sikker på. Sitér dette innlegget Link to post
Ola 36 Svart 27.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Prøver på nytt å legge ved foto. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 27.April.2009 Link til dette innlegget Svart 27.April.2009 Kjenner godt til denne båten. Flatbunnet og slår godt i sjø. Passer best med 10-15hk. Blir ustabil ved last over ca. 200-300kg. Selvlensesystemet er enkelt og fungerer greit sålenge det er satt inn med vaselin e.likn. slik at "fisken"ikke blir stiv og lite fleksibel og det ikke fester seg alger og rur innvendig i denne. Systemet er etterhvert vanskelig å oppdrive, men fortsatt mulig. Ref. denne tråden. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.