Jump to content

Montering av Defroster på Yanmar 4JH-DTE (77HK 1987mod)


Mandal

Recommended Posts

  • 5 uker senere...

Jeg har ikke kjennskap til denne motoren, men jeg ble nysgjerrig, og fikk tak i et koblingsskjema for 4JH3-DTE på www.boatdiesel.com. Hvis den motoren er nogenlunde lik, har du sannsynligvis to punkter foran på/ved pumpa. Ett på hver side.

 

4jh3koblingsskjema.jpg

 

Mvh Arne Armoa

 

 

PS

Hvis du i tillegg har varmtvannsbereder og ønsker regulering bør du kanskje titte på innlegg #9 i denne tråden. Jeg ser for meg at 3-veisventilen i så fall bør stå mellom varmtvannsbereder og defroster, for å velge om du skal via defrosteren eller ikke på vei tilbake til motoren.

Link to post
Share on other sites

Toppers. Takk for svaret. Nå blir det endelig varme i båten..

 

Mvh

Christopher

 

 

Jeg har ikke kjennskap til denne motoren, men jeg ble nysgjerrig, og fikk tak i et koblingsskjema for 4JH3-DTE på www.boatdiesel.com. Hvis den motoren er nogenlunde lik, har du sannsynligvis to punkter foran på/ved pumpa. Ett på hver side.

 

4jh3koblingsskjema.jpg

 

Mvh Arne Armoa

 

 

PS

Hvis du i tillegg har varmtvannsbereder og ønsker regulering bdet enør du kanskje titte på innlegg #9 i denne tråden. Jeg ser for meg at 3-veisventilen i så fall bør stå mellom varmtvannsbereder og defroster, for å velge om du skal via defrosteren eller ikke på vei tilbake til motoren.

Link to post
Share on other sites

Stemmer som det er sagt tidligere, er to plugger på hver sin side av ferskvannspunpen. Den til venstre sett forfra er ut og forholdsvis enkel og komme til, den motsatte var noe mer krøkket, måtte trikse med en tennpluggnøkkel for og få på plass tilkobling der.

Tok selvfølgelig ikke bilder, men gjorde jobben i vinter, satt defroster lavere en motor, og har siden bare startet, og fyllt på litt kjølevann. defrosteren varmer som bare det :-)

Link to post
Share on other sites

Komplett servicemanual for Yanmar 4JH-DTE motoren finner du her. Se kapittel 6, side 6-2. Der finner du "inlet for water heater" og outlet for water heater" på den øverste tegningen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...