Mandal Startet 27.April.2009 Del på Facebook Startet 27.April.2009 Skal montere defroster på en yanmar 77hk. Har noen erfaring med dette. Hvor skal jeg montere tur / retur slangene`?? Mvh en lykkelig eier av Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Sollux 27 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Rart ingen har et fornuftig svar til deg..... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg har ikke kjennskap til denne motoren, men jeg ble nysgjerrig, og fikk tak i et koblingsskjema for 4JH3-DTE på www.boatdiesel.com. Hvis den motoren er nogenlunde lik, har du sannsynligvis to punkter foran på/ved pumpa. Ett på hver side. Mvh Arne Armoa PS Hvis du i tillegg har varmtvannsbereder og ønsker regulering bør du kanskje titte på innlegg #9 i denne tråden. Jeg ser for meg at 3-veisventilen i så fall bør stå mellom varmtvannsbereder og defroster, for å velge om du skal via defrosteren eller ikke på vei tilbake til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg hadde det på min 4JHTE, og det ligner tegningen . har desverre solgt båten , eller så kunne jeg tatt et bilde Sitér dette innlegget Link to post
Mandal Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2009 Toppers. Takk for svaret. Nå blir det endelig varme i båten.. Mvh Christopher Jeg har ikke kjennskap til denne motoren, men jeg ble nysgjerrig, og fikk tak i et koblingsskjema for 4JH3-DTE på www.boatdiesel.com. Hvis den motoren er nogenlunde lik, har du sannsynligvis to punkter foran på/ved pumpa. Ett på hver side. Mvh Arne Armoa PS Hvis du i tillegg har varmtvannsbereder og ønsker regulering bdet enør du kanskje titte på innlegg #9 i denne tråden. Jeg ser for meg at 3-veisventilen i så fall bør stå mellom varmtvannsbereder og defroster, for å velge om du skal via defrosteren eller ikke på vei tilbake til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Montering av en defroster vil for kjølekretsen minne mye om montering av en varmtvannsbereder. Det er sikkert lurt å plassere selve apparatet lavere enn vannpumpa, eventuelt ordne med luftemuligheter, slik at du ikke risikerer noe. Se f.eks. denne siden. Mvh Arne Armoa Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Stemmer som det er sagt tidligere, er to plugger på hver sin side av ferskvannspunpen. Den til venstre sett forfra er ut og forholdsvis enkel og komme til, den motsatte var noe mer krøkket, måtte trikse med en tennpluggnøkkel for og få på plass tilkobling der. Tok selvfølgelig ikke bilder, men gjorde jobben i vinter, satt defroster lavere en motor, og har siden bare startet, og fyllt på litt kjølevann. defrosteren varmer som bare det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Komplett servicemanual for Yanmar 4JH-DTE motoren finner du her. Se kapittel 6, side 6-2. Der finner du "inlet for water heater" og outlet for water heater" på den øverste tegningen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom eliten Svart 11.Juli.2009 Del på Facebook Svart 11.Juli.2009 hei har slik motor og anlegg montert ca 1 mil fra deg..du kan komme og se hvis du ikke har fått det til Sitér dette innlegget Link to post
Mandal Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Toppers tom eliten. Kan vi ikke avtale på mail.?? Vill gjerne se hvordan du har gjort det.. Sitér dette innlegget Link to post
tom eliten Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 mailen er pluplu@c2i.net Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.