Jump to content

Båt til barnehage søkes

Barsk IV

Recommended Posts

Er det noen som har en billig, (nesten) gratis båt å gi bort til en friluftsbarnehage i Asker? Gjerne tre, men glassfiber går også bra. Ser for oss noe i størrelse ca. 12-18 fot, åpen båt.

Om du ikke har en selv, men kjenner noen....glad for alle tips.

Vi henter gjerne, primært indre Østlandet.

På forhånd tusen takk!

Mvh. Barsk II / Bård :flag::sailing:

PS. Har fått tillatelse av Ingar til å legge dette ut på åpent forum.

Redigert av Barsk II (see edit history)

Vær obs på at dersom det er snorfester eller andre ulovlige åpninger i båten så er dette IKKE tillatt i en barnehage. Ved en eventuell ulykke så kan eier bli holdt økonomisk ansvarlig.

Anbefaler heller å kjøpe et lovlig produkt fra en forhandler. Det finnes mange forskjellige typer produkter formet som båt som oppfyller kravene i forskriften.

Redigert av Zesar (see edit history)
Vær obs på at dersom det er snorfester eller andre ulovlige åpninger i båten så er dette IKKE tillatt i en barnehage. Ved en eventuell ulykke så kan eier bli holdt økonomisk ansvarlig.

Anbefaler heller å kjøpe et lovlig produkt fra en forhandler. Det finnes mange forskjellige typer produkter formet som båt som oppfyller kravene i forskriften.

Skal ikkje barn lære å slå seg litt idag? Med EU-godkjent støtdempande sand osv *riste oppgitt på haude*

På barnehagen der eg gjekk (for 17år sidan(off ka tida flyge)), så hadde vi ei gammal tresnekke ståande. Den var ekstremt populær til tider :)

Nei nå synes jeg jaggu dere får gi dere, tar dere ikke med barna på tur dere da. Tror med deres innstilling jeg hadde latt det være det kan jo til og med ligge en fiskekrok på dekk eller for å ikke si hvis dere får en uer da er jo piggene giftige. Nei Fjern alle farlige beslag, vindu som kan knuses etc og la barna leke. Dette synes de er kjekt

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Helt enig med Jon-Kåre! :yesnod:

Dagens barn blir så ekstremt overbeskyttet, det er vel og bra det altså, men makan!

Ta eks. sykkelhjelm: Jeg lærte å sykle uten hjelm, jeg falt og slo meg mange ganger, og det gjorde vondt, så da lærte jeg at det skal man ikke gjøre. I dag har barna hjelm, albuebeskyttere osv, så dem vil jo ikke skjønne at det er farlig å velte, fordi det gjør jo ikke vondt!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Det som er farligst er vel og under vannlinjen og veldig mange av de båtene jeg har sett på lekeplasser etc. har hvert gravd ned slik at dette ikke er eksponert. Vi må vel passe på at barna våre ikke drar på besøk til noen med eternitt kledning på veggene ifall de starter å gnage på disse. Hmmmmmm lurer på om ikke barna må være hjemme neste gang jeg drar på hytta har jo denne kledningen på 2 av veggene

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Når man kommer til 1 års kontrollen av lekeplassen er det en viss fare for at hele lekeplassen blir stengt.

Da gjør kontolløren en så elendig jobb at han aldri bør engasjeres til slike oppdrag igjen. Selvsagt er det kun den eventuelt farlige innretningen som skal stenges/utbedres, ikke hele lekeplassen.

Dette begynner å bli litt OT, men .....

Les mer her http://www.dsb.no/File.asp?File=Publikasjo...aktaark-web.pdf

mvh Knut Erik

Jeg har fått i oppgave å prøve å skaffe en båt. I forhold til farer prøver vi å bruke sunn fornuft, i tillegg til at region bestyrer godkjenner lovligheten.

Fortsatt har vi ingen båt.....noen flere der ute?

Mvh.

Barsk II :sailing:

:yesnod:

Nei nå synes jeg jaggu dere får gi dere, tar dere ikke med barna på tur dere da. Tror med deres innstilling jeg hadde latt det være det kan jo til og med ligge en fiskekrok på dekk eller for å ikke si hvis dere får en uer da er jo piggene giftige. Nei Fjern alle farlige beslag, vindu som kan knuses etc og la barna leke. Dette synes de er kjekt

Det må da være lov å informere om eventuelle farer ved et prosjekt her, uten at man må gå til ytterligheter! Bly er giftig enten man vil det eller ikke. http://www.snl.no/.sml_artikkel/blyforgiftning Er båten malt med en rød-orange farge er det sanyneligvis blymønje, og vill man barne sine det beste, kan man iallefall prøve å fjerne dette! Helt enig at man er til dels overbeskyttende i dagen samfunn, men man bygger vel heller ikke lekestue av eternit eller asbest hvis man er sånn nogenlunde opplyst i dag!

Beklager Zesar;

kan du skaffe barnehagen vår en båt?

6 av dine 8 innlegg her på Baatplassen består av sterke frarådninger av å bytte ut lekebåt i våre barns friluftsbarnehage, jeg respekterer dine meninger. Men jeg står fritt til å mene at vi søker på tross av dine sterke innvendinger fortsatt etter en båt for formålet.

Fortsatt ingen båt folkens.....................På forhånd takk.

Mvh.

Barsk II / Bård :sailing::flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...