Jump to content

Polyglow båt polish. Fantastisk resultat !


VannTro

Recommended Posts

Hei.

 

I år var det en i havna som benyttet Polyglow båt pollish. Dette har han også benyttet på tidligere båt (blankeste båten i havna).

 

Han benytter en slags syre som følger med i "settet" og vasker ned skrog/dekk. Deretter påføres Polyglow med en slags skumgummi pad. Så er han ferdig med jobben. Ingen polering, bare påføring. Han byttet båt i høst og jeg så den forrige båten hans, en Hasla 26. Den var definitivt den blankeste båten i havna. Dessuten var den like blank om høsten når han tok den opp.

 

Lurer litt på å prøve det samme selv. Noen her som har erfaringer med Polyglow ?

 

Jeg fant litt om stoffet HER

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har ingen aning, men jeg kan jo sjekke med vedkommende som benyttet produktet, ser du er fra Svelvik og han hører til i Drammen så det kan sikkert kjøpes på samme sted.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det Hansi, når jeg fikk sving på "harddisken" husket jeg at det var hos Skips og Båtutstyr denna karen hadde handlet.

(for meg blir det nok ikke testing før senere på sesongen eller neste, jeg har alt lagt ned 15-20 timer i arbeid med Meguiars One Step Compound + Pure Wax, men var interessert i erfaringer med tanke på senere bruk)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dette produktet har jeg hørt følgende om:

Det er ikke glassfiberen som blir blank men produktet som legges utenpå. Kan sammenlignes litt med Polytrol. Ved polering med vanlig middel så polerer man opp glansen i glassfiberen(gellcoaten) og får den blank og fin men med Polyglow så legger man et blankt lag oppå.

 

Stiller meg svært skeptisk til og "lakkere" skroget mitt med det middelet. Men håper noen andre prøver og finner ut av kvaliteten før meg.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se at det gjør den store forskjellen om det ligger et lag oppå så lenge det beskytter båten og gir en blank finnish.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg raskt svar på mail

 

Hei

Vi selger poliglow fortrinnsvis til eldre matte båter, Ser ikke helt grunnen til å bruke det på båter som er blanke.. Det kan ikke brukes på båter som er lakkert,,, Et sett koster kr 480,- Forbruket avhenger av hvor matt båten er og hvor mange ganger du må stryke på for å få den blank,, Ca 4-5 strøk... til en 40 fots båt må du nok ha 2 sett...

 

Vi sender i post oppkrav..

 

Hilsen

Skips og båtutstyr as

Dag

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke det gamle merke Polytrol det her da fra Ovatrol? Ovatrolproduktene selges jo nå i Norge under andre navn?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Stemmer det Hansi, når jeg fikk sving på "harddisken" husket jeg at det var hos Skips og Båtutstyr denna karen hadde handlet.

(for meg blir det nok ikke testing før senere på sesongen eller neste, jeg har alt lagt ned 15-20 timer i arbeid med Meguiars One Step Compound + Pure Wax, men var interessert i erfaringer med tanke på senere bruk)

Jeg har også benyttet Meguiars One Step Compound + Pure Wax med fantastisk resultat. Båten ble blankere enn som ny!

Redigert av mhemil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig der mhemil. Den kombinasjonen er hittil det beste jeg har brukt, holdbart blir det også.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde Poliglow forrige sesong og var/er veldig fornøyd. I år trengs ikke mer en vask og kanskje 1-2 lag til. Et sett var mer en nok 23 fot. Jeg tror ikke det er grunn til så mye skepsis, hvis du ikke vil ha den lengre skal den fjernes greit med middelet du bruker til forvask.

Her er hva jeg skrev sist:

 

For å svare meg selv: PoliGlow innfrir forventiningene.

 

Nå er det en måned siden jeg gnukka inn skrog og overbygg med 6 strøk PoliGlow. Hele operasjonen var tidkrevende, men ikke spesielt slitsom, ihvertfall ikke for annet en håndleddet.

Resultatet blir, ikke overraskende, veldig avhengig av forarbeidet. PoliGlow legger bare en skinnende hinne over eventuell dritt.

Grovt tidsestimat på 23 skitne og matte fot:

1 time forvask med skrubb

2 timer finvask med PoliPrep (følger med i pakken)

3 timer legging av PoliGlow (6-7 lag)

 

Jeg glemmer konsekvent å ta med kamera, så jeg klarer ikke å legge frem fotobevis. Beklager. Men resultatet ble kjempebra. Blank og fin overflate, spesielt på den brune stripa langs hele båten. Den klarte jeg ikke å få fin med TCNano i fjor. 1 måned etter er overflaten fortsatt blank og vannet perler seg og etterlater ikke striper.

 

Denne kjøper jeg nok til neste år også.

Link to post
Share on other sites

Dette her høres ut til å være noe lignende Polytrol. Den gjorde også en bra jobb om den ble påsmurt i beskjedne mengder. Tror nok jeg skal prøve Polyglow i år, vanlig vask og polering er alt for mye jobb i forhold til resultatet...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...