Jump to content

Polyglow båt polish. Fantastisk resultat !


VannTro

Recommended Posts

Jeg tok en prat med forhandleren i Drammen og han sa at det er mye likt Polytrol, men virkningen holder hele sessongen(det sliter polytrol med) forutsatt at man følger oppskriften.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Heisan SeaRaymond,

Jeg sier vel i denne tråden at jeg fremdeles sverger til Meguiars. Hvis du leser litt vil du se at hva jeg har skrevet er, jeg så i båthavna en båt som ble utrolig fin med PolyGlow. Derfor laget denne tråden, for å se om det var noen her på BP med bra erfaring med produktet.....

 

Det er jo det som er så flott med BP vet du SeaRaymond, vi kan dele på erfaringene :cheers:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med Poliglow så langt: :yesnod: Overraskende bra!

Har ikke fått tatt skutesida enda, da jeg har mått vente med å få båten på land igjen.

Men jeg har fått tatt cokbiten og det ble skinnende blankt :yesnod:

 

Rensevesken som fulgte med i settet var også veldig bra, selve Poliglowen legges på med en medfølgende pute/fordriver og viktig og ikke ta for store felt av gangen men teknikken lærer en fort.

 

Grei bruksanvisning og hansker fulgte også settet.

 

Skal ta bilder før og etter når jeg begynner med selve skutesida.

 

Mvh Kjell

Link to post
Share on other sites

Det er kjempebra bøljan. Bilder sier mer enn 1000 ord. Jeg forhørte meg med vedkomende i båthavna som benyttet PoliGlow og han trengte ikke gjøre dette mer en om våren, resultatet var vist meget holdbart.

 

Hvor mange strøk legges på?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå har også jeg prøvd PoliGlow, og er meget tilfrets med glansen.

Spesielt på en del malte "pyntestriper" hvor fargen var blitt veldig matt ble resultatet overveldende.

Blir spennende å se hvor lenge glansen holder seg.

 

Er kun en ting jeg er missfornøyd med...om leverandøren er interessert i å selge via postordre så må han ordne seg med en billigere fraktavtale.

Kr. 250,- i frakt for en liten eske er alt for mye, og gjør produktet i dyreste laget...

Link to post
Share on other sites

Nå er båten min ferdig behandlet med Poliglow! Desverre ble det dårlig med bilder.

Resultatet ble mildt sagt strålende :yesnod: Fikk mange positive komentarer i båthavna....jeg har aldri tidligere hatt en så blank båt.

Fordriveren som fulgte med er kun beregnet for store slette flater, måtte derfor anskaffe meg en mindre fordriver til litt kronglete plasser.

Jeg vasket båten grundig først med 2clean ala Hugos, deretter vasket jeg med rensevesken som fulgte med og skyllte godt av med vann.

Jeg la på 6 strøk på skutesida og 4 strøk i cockpit.

 

Og som sagt strålende fornøyd med Poliglow :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nå er båten klar for påføring av Polyglow, må bare vente til jeg er sikker på at det holder seg opplett lenge nok til at jeg får gjort jobben ferdig. Har tatt før bilder, og skal ta etter bilder når jeg er ferdig.

 

Dette åert ble det stor-jobb med vårpussen, alt bunnstoff er fjernet og er nå klar for 3-4 lag med primer (Jotun Antipest), men også her må jeg vente på opphold lenge nok til å få gjort jobben ferdig.

 

Er ikke inne på dette med å redusere bilde-størrelse, men skal nok få det til. Om jeg stiller kamera på e-post format vil bildene bli gode nok da?? eller skal jeg kjøre topp kvalitet for så å redusere til passende størrelse for posting her??

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Heisan Capella,

 

Blir spennende å se før og etter bilder. Tror jeg ville tatt normale bilder og så kopiert de på datamaskinen slik at du kan redusere en kopi for å legge de på BP. Da har du fremdeles de høyoppløste til eventuelt annet bruk. Windows bildefremvisning har en "Endre størrelse" funksjon. Enkel å bruke, bare å velge en av alternativene f. eks. "Stor Web" og så lagre bildet.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er Capella endelig "back in the water". Mye jobb og mye venting på å få satt henne ut igjen, må jo alltid komme noen å legge seg der vi må sette ut.

 

Er godt fornøyd med resultatet etter bruk av PolyGlow (vi har lagt på 4 lag).

 

Her er bilder fra før og etter behandling med PolyGolw og litt fra resten av årets storpuss , samt av en sliten eier som kona knipset midt i siestaen etter well done job..baug_foer1.jpg

baug_etter1.jpgferdig.jpg

ferdig.jpg

nesten_ferdig1.jpg

primer.jpg

skraag.jpg

terasse3.jpg

 

Håper på fortsatt godvær - da blir det seiltur til helgen..

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Dette ble jo veldig bra Capella, regner med at du fikk en velfortjent :cheers:

Etter hva jeg har forstått så skal dette holde bra hele sesongen, så om det gjør så synes jeg du skal rope det høyt ut i denne tråden :yesnod:

 

P.S. Kommer sterkere tilbake på SOL når det lir mot høst....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jepp, neste år på disse tider får vi se om det holder 12 mnd som garantien sier.

 

Resultatet blir postet på denne tråden :yesnod:

 

Har ikke hatt tid til SOL jeg heller, men kona er innom og gjør det faktisk ikke så aller verst med NOR_Teddy.

 

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

ser ut som det ble bra resultat.. nå vet jeg jo ikke om bildene er tatt i samme vinkel og med samme lysforhold, så om det vi ser er 100% riktig i forhold til virkeligheten.. men der det er påført ser det jo utrolig bra ut!

har det beskyttende effekt mot UV stårling og fargefalming? vil det bli like bra etter gjentatte ganger med påføring, så bør vel dette stoffet være med å ta i betraktning i forhold til de mere tungvindte poleringstypene på markedet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Det som blir spennenede er når dette middelet begynner og "løsne" fra underlaget. Om man ser på båter som er påført tilsvarende produkter etter noen år så er et lite hyggelig syn. Det hjelper ikke med flass shampo der. Men reultatet som vises ser jo bra ut, men lykke til videre med båtpussen.

 

Er svært skeptisk til dette produktets egenskaper etter en tid.

Link to post
Share on other sites

Er svært skeptisk til dette produktets egenskaper etter en tid.

Den skepsisen tror jeg er litt unødvendig. Jeg tok Polyglow på min tidligere Windy 84-modell (med sliten dekorstripe) for 14 måneder siden, og når jeg fjerna burkaen i april var jeg fortsatt imponert over resultatet. Jeg vet ikke om den nye eieren har gjort så mye med båten i år. Kanskje 1-2 strøk til for å få en skikkelig glans. Søker du litt på amerikanske båtforumer (hvor produktet er litt mer utbredt) er det noen som påstår at de ikke trenger gjøre så mye på 2-3 år. Men spesielt blank er den neppe på 3-året. PolyGlow har også en form for UV-filter. Hva det konkret består i har jeg ikke klart å finne fram til enda.

Redigert av duffy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har tatt sjangsen, så får vi se etter hvert.

 

Det som "skage" nevner i sitt siste innlegg var/er det jeg har tenkt som ulempe nr1 om det skulle begynne å flasse. Er også litt spent på holdbarheten mot fendergnissing og eventuell taufiling fra fortøyninger som kan komme til å bli strekt mot skroget.

 

Har fått mange "du verden" kommentarer, så foreløpig er alt bare velstand :wink: .

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Er svært skeptisk til dette produktets egenskaper etter en tid.
Jeg hadde en gang en båt som var behandlet med Polytrol og den flasset så det holdt. Det var dog ikke større problem enn å gå over med Hugos så ble den som ny igjen. Poenget er nok å ikke legge tykke lag utenpå men sørge for at det trekker inn i gelcoaten.

 

Har handlet inn Polyglow og håper på å få testet i løpet av sommeren...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Tok burkaen av dama i dag...spennende...

 

Ble forundret over hvor fin glansen hadde holdt seg etter at jeg behandlet den med Polyglow i fjor vår. Skal prøve å bare vaske den ned med salovann for så å smøre den inn med et par strøk Polyglow. Ser ikke en plass at det har løsnet og flasset, så jeg er virkelig fornøyd med dette stoffet...

Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har båtvenn som har brukt dette i mange år, på båten, den ligger utenfor Huston, der steiker sola. og det holder helt fint.

det finnes film på YTub om hvordan dette påføres...

Lykke til

 

VannTro fin du tatt gamlebaljen din i fjord ?

Redigert av NOR_Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Nå venter jeg bare på noen få varmegrader til, så blir det fotografering av skrog før og etter en litt sen vår-klargjøring (er så opptatt med skolegang og eksamener for tiden). Polyglow ser for meg ut til å holde hva den lover, så her blir det bare rengjøring og en ny runde med "glowen".

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Hei Capella

Han i unaiten som har brukt dette i mange år legger på 1 til 2 strøk en gang i året. og båten skinner som ei sol.

og der borte er UV strålinga stor. og tempen høy

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...