Jump to content

Polyglow båt polish. Fantastisk resultat !


VannTro

Recommended Posts

Noen som kjenner forhandlere eller nettbutikker som selger dette? Prøvde meg på Myboatstore- butikken, men de solgte tydeligvis ikke utenfor USA....

 

Registrer deg som kunde på jetcarrier.com så får du en USA adresse, og så kommer varene i posten hjem til deg om kort tid.

Link to post
Share on other sites

Ut fra deg jeg kan se på videoen og beskrivelse på Poliglow minner dette produktet på bonevoks...

 

Rengjør først med middel som trenger hansker så påfør og la det tørke. Ingen polering er nødvendig...

 

Bonemiddel blir jo blankt, husker vi brukte det i militæret for å slippe skopussen.

Men hvordan funker dette på båt over tid?

Link to post
Share on other sites

Dette blir min tredje sesong med Poliglow, og så langt er jeg veldig fornøyd. Første året la jeg på tre lag og i fjor holdt det med to. Båten er virkelig blank og fin, og spesielt en del malte områder av skroget er blitt som nytt. I utgangspunktet var båten fryktelig matt.

I fjor skulle jeg montere noe fast i skroget, og ville fjerne Poliglow'en i et lite område for å få god hefte med Tec-7. Jeg tørket av Poliglow'en med en klut Aceton, og det gikk veldig enkelt. Ellers så ser jeg at det finnes spesielle middel for å fjerne Poliglow.

Jeg kan også opplyse at til min båt, som er 28 fot, så holder ett sett i tre år...det jeg er blitt fri for er vaskemiddelet som man behandler skroget med først.

For meg er dette et fantastisk stoff som jeg gjerne vil fortsette å bruke.

Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Var også å handlet et sett PoliGlow, fulgte med en utførlig bruksanvisning på Norsk også. Skibs og Båtutstyr er ifølge innehaveren den eneste som selger PG i Norge. Han gjentok gang på gang at det er utrolig viktig å følge bruksanvisningen til punkt og prikke. Minimum 10 grader ved påføring. Skarpnesen skal igjen skinne som den dagen den forlot støpeforma! Bilder kommer, bare vente på været!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Da var det jeg som var i butikken og kjøpte PolyGlow samtidig som deg Christensen.

Må si jeg var noe skeptisk til mannen bak kassa, virket ikke veeeldig ivrig etter å selge produktet sitt.

Blir spennende å se resultatet. Jeg har en blå båt merket av tid og sol.

Link to post
Share on other sites

Må si jeg var noe skeptisk til mannen bak kassa, virket ikke veeeldig ivrig etter å selge produktet sitt.

Må si meg enig med deg der Google, håper det han mente var at resultatet ikke kom av seg selv, at det faktisk er endel jobb med stoffet. Er uansett spent på resultatet, bare å vente på litt varme, var jaggu meg nysnø ute her nå!! Brrr!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

I dag har Amtigo fått polyglow på skroget. Skroget var ganske matt og skjoldete. På bildet ser dere forvandlingen - øverst til venstre på bildet ser dere hvordan det så ut uten polyglow, resten av skroget er det lagt på polyglow

 

Har prøvd rubbing med maskin med flere behandlinger, ørten lag med hardvoks osv, men ingen gir resultat i nærheten av polyglow! :clap:

 

imag0090.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...