aulrik Startet 28.Mai.2004 Del på Facebook Startet 28.Mai.2004 Et basalt spørsmål fra en nybegynner: Hvordan påfører man bunnstoff på de 4 små områdene der båten hviler på krybben? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Har sett at det har vært foreslått tidliger å påføre det mangelende bunnstoffet når båten henger i løftestroppene. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Gerhard Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Jeg pleier å stå klar med kost og spann når kranbilen kommer. Det tørker fort. Det blir noe annet dersom du skal pusse helt ned og grunne flere strøk.... Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
aulrik Svart 28.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Takker for svar. Jeg har sett flere her i havna som står klar med malerkosten når båten henger i stroppene. Problemer er at jeg skal legge både grunner og bunnstoff, sikkert 5-6 strøk i alt. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Da blir det verre. Hva slags krybbe har du ? Ofte kan man legge ned en og en sidestøtte, men du står fortsatt igjen med to felter under kjølen. Det burde være mulig å jekke opp foran, trekke litt i bukken, og så gjøre tilsvarende bak. (eller har du en stor massiv krybbe ?) Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Den enkleste løsningen er å la flekkene være som de er ... og så satse på at krybben treffer på en litt annen plass neste år ... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
John_Kr Svart 28.Mai.2004 Del på Facebook Svart 28.Mai.2004 Det går an å lage seg minibukker og "jekke" båten litt opp slik at du kommer til å male der anleggsflatene er i vugga. Dette må du gjøre i to omganger, en omgang fremme og en bak. Dette er det enkleste og sikkreste gjøremåte. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Jenny Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 Hjelper deg nok ikke i denne omgang, men jeg plasserer aldri båten i krybba slik at den ligger helt ned på sideputene. I stedet har jeg fire lange kraftige kiler som jeg legger oppå putene inn mot skrogsidene. Jeg har en tung båt, vel 7 tonn. Kilene er praktiske å ha der. Jeg kan justere båten sidelengs etter at krana har plassert den, slik at den blir bein og videre kan jeg plukke de ut, en for en, slik at jeg kan komme til å bunnsmørre de flekkene som du nå har problemer med å nå fatt i. Akkurat nå må du nok bare står klar med kosten når båten henger i krana og ta de da. Fikk ikke med meg om du bruker slipp eller kran, bruker du slipp så blir det kanskje verre. Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 vi bruker opi krybber og ekstra opi krakker. vi støtter opp med ekstra krakk før vi skrur ned puten hvor vi vil male under. en ekstra krakk kan være greit å ha til å støtte foran eller bak når den ikke brukes til å hjelpestøtte ifm. fjerning av sidestøtte. atle Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Mai.2004 Del på Facebook Svart 29.Mai.2004 Før løste jeg problemet med å løte båten med en garasjejekk og flytte bukkene, først den ene, så den andre. Dette er det blitt historie nå, står klar med penselen når båten henger i stroppene.............. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.