mercury Startet 28.April.2009 Del på Facebook Startet 28.April.2009 Noen som har noen gode tips om noe jeg kan ha på vinduene i båten min, for å få regnet til å renne av? Vinduene begynner å bli noen år nå, og da det regner så samler det seg, og blir liggende.. da ser jeg ikke ut:( Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Eg pollerte bilen min for nokon veker siden og brukte en voks som heiter "wax it wet" fra biltema. Det er en voks som sprayes på bilen. Eg prøvde meg da på å spraye på vinduene på bilen, samt frontruta for å prøve å få vekk steinsprut. Og eg vart overraska over resultatet, og i tillegg kunne eg kjøre i kraftig regnveir uten å bruke viskere, vannet bare prellet av. Du finner også forskjellige stoffer på biltema og bensinstasjoner som skal brukes på vindu for å få frontruta til å bli vannavvisende. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Vet at mange sverger til rainguard eller hva det heter. Til båt funker vanlig polish veldig godt. Jeg polerer alltid rutene mine og vannen renner lett av. Gjør det på bilene også. Fungerer veldig bra. Uansett polishmerke Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
tom-ass Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Jeg kjøpte no greier på en Essostasjon, beregnet for nettopp dette formålet. Brukte det på 2 av 3 frontvinduer, og det var ekstrem forskjell. Jeg husker ikke navnet i farten, men kan sjekke det i morgen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
eysteind Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 RainX Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 RainX funker godt (både på bil og båt) men det hjelper også godt med vanlig bil/båt bonevoks på vinduene. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
tom-ass Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Produktet jeg har veldig god erfaring med heter TurtleWax ClearVue. Kjøpte det på den lokale Essostasjonen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
ollebolle2 Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Rain X Superb:) Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Alle prukter for hjelmvisir......... Sitér dette innlegget kgt Link to post
Capitaine Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Noen som har noen gode tips om noe jeg kan ha på vinduene i båten min, for å få regnet til å renne av? Hva med gode og gammeldagse vindusviskere? For å være litt alvorlig, får jeg poengtere at jeg aldri har brukt RainX eller andre remedium på vinduene, verken i bil eller båt, da vindusviskerne har gjort jobben mer enn tilfredsstillende. Jeg vet ikke hvilke vinduer(eller ventiler) du har i båten, eller hvilken båt det er snakk om. Men har du tenkt på muligheten for å montere manuelt operert(-e) vindusvisker(-e) eller elektrisk(-e) om det lar seg gjøre? Etter mitt syn er vindusviskere det beste om det er praktisk mulig å montere slike. Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 har blitt fortalt at denne er en av de beste: og til dere som ikke har prøvd slikt "lurium" før, prøv på bilen, og bli vanvittig positivt overrasket, vindusviskere blir liksom overflødig bare ikke klin på for mye, da blir det bare klin når du først kjører på viskerene Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.April.2009 Del på Facebook Svart 28.April.2009 Jeg har forsøkt RainX, både til bil og båt. Når jeg cruiser avgårde med bilen i 80 - 100 km/t, fungere RainX utmerket, regnet bare fyker vekk. Men i båten, en Saga27 og selv på toppfart opp mot 8 knop (15 km/t), er den ubrukelig, da blir det bare 1000 små dråper og null sikt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom-ass Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Men i båten, en Saga27 og selv på toppfart opp mot 8 knop (15 km/t), er den ubrukelig, da blir det bare 1000 små dråper og null sikt. Prøv det produktet jeg har brukt i båten Lars, jeg ble mektig overrasket! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Superkul Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 har ikke så mye positivt å si om biltema men rain off som koster ikkeno er helt rå på bilvinduene - smørte på rundt juletider og den virker helt rått enda - vinduene så nye ut ................... skal bruke den på skute når vi leggern ut og se hvordan den er på sjøen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Prøv det produktet jeg har brukt i båten Lars, jeg ble mektig overrasket! Tror ikke det, jeg er fornøyd med vindusviskerne jeg. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Båtløs Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Tror ikke det, jeg er fornøyd med vindusviskerne jeg. Lars H. Ja ikke sant...hva skal man ellers bruke vindusviskere til Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 er det ikke deilig å ha vinduer som ser nye ut for helheten sin skyld??? og at vannet preller av og støv etc ikke setter seg med engang??? dessuten sklir vinduspussera stillere og bedre på vinduene når di er polert hmmmmmmmmm så liten jobb og dra over vinduene tar vertfall jeg på meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Goran Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Jeg polerte vinduene med polish på utsida, og vaska de med Zalo vann på innsida (har hørt at det skal være bra mot dugg) Neste uke skal jeg sjøsette, blir spennende å se resultatet. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Birchwood 320 Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 QMI Polish funker faktisk også godt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Lars H. Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Dere som smører på et eller annet på utsiden av vinduene og er fornøyd, hvilken hastighet går dere da i? Funker det i snekkefart, 7 knop? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SveinHa Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Jeg har brukt vanlig bil/båt bonevoks på Viksund 31 med snekkefart med godt resultat. Spesielt når en får sjøsprøyt i tillegg til regn er det en stor fordel med polert vindu, da perler vannet seg og renner av i stedet for å vare bli en blass suppe som en ikke ser særlig godt gjennom. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
avsluttet Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 jeg synes rainx fungerer på mine 7,5 knop. Men den virker bare når den er fersk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.