trikkern Startet 29.April.2009 Del på Facebook Startet 29.April.2009 Hei! Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt 5" 90-graders bend i exhaust høytemperatur gummikvalitet? Der jeg har lett stopper det på 4". Har noen erfaringer med slike bend? Holder disse? Vanlig exhaustslange er så skrekkelig stive at bøyeradiusen blir for stor. (Gjelder også den såkalte bøyelige typen). Hvis jeg ikke finner gummi blir vel alternativet å kjøpe tynnveggete bend i syrefast stål. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 (redigert) Glassfiber er også en løsning. Sjekk Centek Industries hos Univa. De har både 45°, 90° og 180° bend i 5" og enda større. Se f.eks. http://www.univa.no/old/centek.pdf Mvh Arne Armoa Redigert: Du kan for sikkerhets skyld spørre Univa selv hvis det er snakk om veldig nære eksosbendet, slik at noe av eksosen ikke er avkjølt enda. Eventuelt kontakte Centek Industries i USA via email. Det gjorde jeg. Har aldri vært borti maken til raske og gode svar. Redigert 29.April.2009 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Takk skal du ha! Jeg prøver dem straks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.