heluf Startet 29.April.2009 Del på Facebook Startet 29.April.2009 hei. vurderer å kjøpe meg en evinrude 20 hk . 1995 modell. Noe spes eg bør se etter? Er disse motorene pålitelige.? Det er ikke gasskonsoll montert på denne motoren. men det må eg ha på min båt. Har hørt om påhengser rundt 20-25 hk som ikke går an å montere gasskonsoll på.? Noen som vet om det går på denne? eller hvordan eg kan se om det går`? takker for snarlig svar. skal se på motoren ikveld Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Det skal være et "hull" øverst på girvelgeren, der girkabelen skal festes. Det skal også være tilkobling til gassvaier på den ene siden, samme side som styrepinnen sitter på, like under pinnen. Gassvaieren går inn i motoren/inn i dekslet Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
rhummels Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Er ikke noe problem å ettermontere dette, men vær klar over at det kommer til å koste deg endel for komplett sett.. I grove trekk er motoren den samme som har vært i prod siden 70-tallet. Ikke av de mest rafinerte motorene, og ikke noe særlig gøy å skru på. Vanlige feil er defekt CD-boks (tenning) & øvre motorfester som ryker. R Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 som nevnt ovenfor så har de veldig dårlige motorfester. på min motor har eg byttet 3 sett dei siste 7 åra. å de er dei 2 øvre bak og et under forkant av motoren.. er ein enkel sak å bytte de, men dei koster en del. mye av årsaken til at disse ryker er at når motor blir titlet/løftet helt opp så renner de en skvett bensin ut av forgasser og nedover motorfestene. Eg har aldrig hatt pboblemer med elektronikken på min motor, trodde ikke de under 40 hk var så plaget med dette.. Bror min har en 50 hk å den har de bare vore tull med de siste 15 åra. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.