Jump to content

gasskonsollmontering til evinrude 20hk 1995

heluf

Recommended Posts

hei. vurderer å kjøpe meg en evinrude 20 hk . 1995 modell.

Noe spes eg bør se etter?

Er disse motorene pålitelige.?

Det er ikke gasskonsoll montert på denne motoren. men det må eg ha på min båt. Har hørt om påhengser rundt 20-25 hk som ikke går an å montere gasskonsoll på.? Noen som vet om det går på denne? eller hvordan eg kan se om det går`?

takker for snarlig svar. skal se på motoren ikveld

Er ikke noe problem å ettermontere dette, men vær klar over at det kommer til å koste deg endel for komplett sett.. I grove trekk er motoren den samme som har vært i prod siden 70-tallet. Ikke av de mest rafinerte motorene, og ikke noe særlig gøy å skru på. Vanlige feil er defekt CD-boks (tenning) & øvre motorfester som ryker.

R

som nevnt ovenfor så har de veldig dårlige motorfester. på min motor har eg byttet 3 sett dei siste 7 åra. å de er dei 2 øvre bak og et under forkant av motoren.. er ein enkel sak å bytte de, men dei koster en del. mye av årsaken til at disse ryker er at når motor blir titlet/løftet helt opp så renner de en skvett bensin ut av forgasser og nedover motorfestene.

Eg har aldrig hatt pboblemer med elektronikken på min motor, trodde ikke de under 40 hk var så plaget med dette.. Bror min har en 50 hk å den har de bare vore tull med de siste 15 åra.

O Erland

med båtførerbevis

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...