litt peiling Startet 29.April.2009 Del på Facebook Startet 29.April.2009 jeg har "nesten" kjøpt en båt som ligger i Grimstad. Jeg har vært og sett på den og prøvd den, men motoren manglet 600 omdr etter full service (byttet turbo, osv) og jeg skulle ville ha prøvd båten før jeg overfører pengene. Men bor ca 35 mil unna. Og itillegg er jeg bonde, og da har jeg ikke tid på denne tiden Noen som kan ta seg en tur på fjorden for meg? Send meg gjerne en IM. Så blir vi nok enige om en form for betaling Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Bor i Grimstad, men forstod ikke helt hva du egentlig ville Du har prøvd båten, men før full service? - og ønsker en som er litt motorkyndig til å sjekke om ting fungerer? Eller? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
litt peiling Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Jeg har prøvd båten. Men da fikk vi ikke båten opp i mer enn 2000 omdr, og den skal ha max 2600 omdr. (2400 mars) Motoren har akkurat vært på service/overhalling (bl.a. byttet turbo). Så det er verkstedet sin jobb å fikse dette, men jeg har ikke lyst til å kjøpe en båt uten at den fungerer som den skal. Jeg har ikke lyst/tid til å kjøre 10 timer, kun for å bekrefte at motoren går som de skal. Derfor spørr jeg om noen kunne ta den prøve turen for meg. Å kjøre motor i høyt turtall uten at temp bli for varm osv. Har ikke lyst til å betale for båten før jeg vet at den fungerer som den skal. Alt ellers er ok med båten. Kontrakt er skrevet, med forbehold om at motoren blir fikset. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Jeg ser du har Scand, men er det Scand båten du har tittet på. Hørte noe om temp feil på båten og den ble tatt opp igjen ? Hvis du ikke får respons fra andre, send meg IM. Jeg skal på sjøen hele helgen, men en tur skal jeg vel kunne få til antar jeg....... Skal bare være her lokalt. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Ja, jeg bor også i Grimstad og kan evt. ta en time på sjøen. Send i tilfelle IM. Dog er nok Verrie mer motorkyndig enn meg, selv om jeg ikke er redd for å skru motor selv etter å ha snakket med noen som skal kunne det... I tilfelle trenger jeg klare instrukser fra deg: Hvor lenge du vil jeg skal kjøre motoren på hvilket turtall osv. Hva jeg skal notere ned av temperaturer osv. Trenger selvfølgelig også å vite hvor båten ligger, og når jeg evt skal treffe selger. Jeg vil også evt ha selger med i båten slik at han / hun tar ansvaret for båten. Jeg vil ikke ha ansvaret for hva som kan skje ved å evt treffe taustump i vannet eller det som værre er... (Bare så det er nevnt). Er oppvokst i Grimstad skjærgård, så jeg vet hvor det er trygt å føre en båt av den størrelsen. Hadde en Concorde 9000 før... (min far sin, men jeg brukte den) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.