Jump to content

Tilsette olje eller lignende i diesel?


maia

Recommended Posts

Noen som vet navnet på de som ikke gjør dette?

 

Slik jeg har forstått det, emulgerer både Hammerdown og Alron vann inn i dieselen. Det gjør derimot ikke Bio-Protect 2. Bio-Protect 2 løser seg opp i både vann og diesel, men eventuelt vann vil legge seg under dieselen i tanken(slik det selvsagt også gjør uten dette tilsetningsstoffet). Bio-Protect 2 bryter likevel ned mikrofloraen i dieselen eller blandinger av diesel og vann hvor nettopp dieseldyr kan vokse. Man kan da tappe vannet av dieseltanken og/eller vannutskiller/forfilter(grovfilter) diesel slik at man slipper å få det inn i dyser og andre deler av brennstoffsystemet. Hvor gunstig det er for dyser å la diesel passere hvor vannet er emulgert inn i dieselen etter bruk av Alron eller Hammerdown, vet jeg ikke, selv om ihvertfall Alron har en rensende og smørende effekt i tillegg til å emulgere vann inn i dieselen. Men kanskje kan det på lang sikt være skadelig? For øvrig har Bio-Protect 2 vært produsert siden 1985.

Link to post
Share on other sites

....Hvis dette virkelig har noe virkning ved at det forlenger mototens levetid er det vel en billig investering eller?

Skal du ha noe riktig svar til ditt spørsmål så er første bud at du opplyser om hvilken motor du har! En motor er ikke bare en motor.

 

 

...

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

p3030010.jpgp3030008.jpgp3030007.jpg

 

Nå har jeg gjort et lite forsøk med Alron dieseltilsetning. På det nederste bilde er dieselen tilsatt litt vann, som har lagt seg på bunnen av glasset.

På midterste bilde er Alron tilsatt (ca. like deler Alron-vann) og blandingen er ristet og blandet.

Etter en halv time er resultatet som på øverste bilde-----vann og Alron har skilt seg fra dieselen. Alron har så vidt jeg kan forstå ikke emulgert vannet inn i dieselen.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...